Zwangerschap en uitzetting

Vandebos

Re: Zwangerschap en uitzetting

#16 , 29 apr 2011 23:17

Vanaf het ogenblik dat u het pand verlaten heeft passeert u regelmatig eens om te verifiëren of het pand niet te huur staat. (om de paar weken indien mogelijk)
Mocht het pand te huur gesteld worden dan dient u hier zoveel mogelijk bewijzen van te verzamelen:

- gedateerde foto('s) van het pand met de affiche te huur erop
- indien via een verhuurkantoor de website van het kantoor bezoeken en een afdruk maken van de fiche inclusief de foto's die men aanbiedt van het pand
- via een pas gecreëerd e-mailadres dat geen indicatie naar uw identiteit bevat (bv moeders naam of deze van een vriendin) of via een kennis haar adres informeren bij het immokantoor naar de klassieke vragen die je altijd stelt als je een woning zoekt om te huren. Antwoord afdrukken én elektronisch bericht niet verwijderen.

Los hiervan heeft u nodig:

- een afschrift van de definitieve akte van verkoop, deze kan u tegen een kleine vergoeding bekomen bij het lokale hypotheekkantoor. (essentieel voor het kennen van de rechtmatige eigenaars)
- bij de dienst bevolking van de gemeente een bewijs van woonst gaan afhalen van de eigenaar.wegens aanspannen geding. (dit daags voor u uw verzoekschrift (zie hieronder) indient)

Met deze bewijzen, de opzegbrief die u ontvangen heeft en het gedateerde document van de sleuteloverhandiging een eenvoudig verzoekschrift model 1344bis/ev Ger.W. indienen bij het lokale vredegerecht.

Als 13 maanden na uw vertrek (altijd een maandje extra nemen zodat de tegenpartij een hele resem argumenten uit de hand wordt genomen) het pand nog steeds niet bewoond is opnieuw naar het vredegerecht middels hetzelfde verzoekschrift, maar dan omdat het pand nog niet bewoond is door de rechtmatige partij.

Als één van beide scenario's zich voordoet mag u ons voor verdere hulp hier op dit forum steeds opnieuw contacteren. Dan kruipen we even in de pen om het makkelijker te maken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Scorpio

#17 , 29 apr 2011 23:38

Info bij huurdersbond vragen. Een vriendin van me in Antwerpen had enkele jaren geleden hetzelfde probleem. Ik denk dat ze een paar maanden uitstel heeft gekregen.

Rita_Lien
Topic Starter

#18 , 30 apr 2011 16:37

Geweldig, hier kan ik al een heel stuk mee verder.

En inderdaad, Huurdersbond stond ook al op de agenda.

Bedankt.

Reclame

Rita_Lien
Topic Starter

#19 , 11 mei 2011 16:14

Kleine update:

- Mijn eigen verzoek is geweigerd door de nieuwe eigenaar. Er kan zelfs geen maandje af.
- Huurdersbond - waarom betaal ik er eigenlijk nog voor - verwijst mij naar de vrederechter.

Ik kom net van de Vrederechter voor het geschil met de vorige huisbaas. Ik wil niet weeral direct naar de Vrederechter.

ZuChT

Vandebos

#20 , 11 mei 2011 16:25

Dat is nochtans het laatste middel dat u ter beschikking heeft.

Rita_Lien
Topic Starter

#21 , 12 mei 2011 09:25

En wat als het huurcontract niet geregistreerd is?

Fore

#22 , 12 mei 2011 09:33

Het niet registreren van een huurcontract is ten nadele van de verhuurder. Omdat de huurder dan een opzeg kan doen, zolang hij wilt (bv 3dagen) zonder dat hij er enige kosten moet voor betalen.

Ik denk niet dat dit in uw probleem gaat kunnen helpen.
U kunt bij het vredegerecht een bemiddelingsprocedure proberen, dit is gratis
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Huren”