ondertussen zijn er meer en meer problemen op dat gebied, dagelijks krijg ik melding van muizen die ofwel in een of andere val zitten, ofwel dood van 't vergif ergens liggen uit te drogen, ofwel vasthangen in de muizenlijm (smerig spul, maar wel doeltreffend blijkbaar...)Blijkbaar is er ondertussen een hygiënisch probleem, andere bewoners klagen van ongedierte, ik zorg voor bestrijding, zoals het hoort.
(...)
Op mijn melding dat er ongedierte in het gebouw huist, werd kortweg geantwoord door de dame van de bewuste dienst dat dat niet kan. Het zou volstaan dat "mijnheer zijn afwas eens doet".
de politie heeft een aantal zaken vastgesteld tijdens de opeenvolgende interventies, maar de stadsdiensten ontkennen het probleem. ik vraag me af wat er 't meeste doorweegt...Hmmm je moet kunnen bewijzen dat hij de oorzaak is van de ongedierteplaag. Ik zou eens gaan spreken met de gemeente, normaliter is dacht ik de brandweer bevoegd voor ongediertebestrijding, ik dacht dat zij eventueel kunnen ingrijpen en ook rapporteren.
Ongediertebestrijding in privé eigendommen is in principe ten laste van de bewoner. De gemeente geeft wel advies maar uiteindelijk moet je het zelf doen en zelf betalen.Hmmm je moet kunnen bewijzen dat hij de oorzaak is van de ongedierteplaag. Ik zou eens gaan spreken met de gemeente, normaliter is dacht ik de brandweer bevoegd voor ongediertebestrijding, ik dacht dat zij eventueel kunnen ingrijpen en ook rapporteren.
de stadsdiensten hebben me dat eerder al gemeld, en hebben me wel wat adviezen gegeven waarvan het belangrijkste is dat vooral de oorzaak moet weggenomen worden, zoals met elk probleem het geval is.Ongediertebestrijding in privé eigendommen is in principe ten laste van de bewoner. De gemeente geeft wel advies maar uiteindelijk moet je het zelf doen en zelf betalen.Hmmm je moet kunnen bewijzen dat hij de oorzaak is van de ongedierteplaag. Ik zou eens gaan spreken met de gemeente, normaliter is dacht ik de brandweer bevoegd voor ongediertebestrijding, ik dacht dat zij eventueel kunnen ingrijpen en ook rapporteren.
een kat is inderdaad een goede remedie, maar 't is wel een beetje contradictorisch om huisdieren te verbieden en dan een kat los te laten in 't gebouw, niet?Als het enkel muizen zijn en geen ratten, zou ik katten aanraden! Ik had een muizeninfestatie in mijn tuin en na 2 weken waren die weg (vorige huurders hadden geen katten).