probleem met minderbedeelde huurder

gvm
Topic Starter

Re: probleem met minderbedeelde huurder

#16 , 05 apr 2011 14:16

voila, vonnis bij verstek, ontbinding huurcontract, wederverhuringsvergoeding, uitzetting, heel de santenboetiek. van de centen zie ik ongetwijfeld niets terug, maar da's momenteel het minste van m'n zorgen, het belangrijkste is dat de strontschilder in kwestie op straat kan gezet worden. en nee, ik voel me niet schuldig aan het verhogen van het aantal daklozen in het antwerpse.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gvm
Topic Starter

#17 , 06 apr 2011 15:48

een half uurtje geleden kreeg ik telefoon. dat gebeurt wel meer. 't was wel de eerste keer dat het ocmw mij belde.
blijkbaar is de betaling van de huurachterstand goedgekeurd. mooi, dan moet dat deel van het vonnis niet uitgevoerd worden. 't maakt mijn verliespost alleen maar kleiner.
natuurlijk probeerde die geitewollen sok mij te overtuigen om de huurder nog een kans te geven en vanalles. 'k heb hem wandelen gestuurd met de melding dat het daar rijkelijk te laat voor is en dat zelfs de ondervoorzitter van het antwerpse ocmw me heeft aangeraden over te gaan tot uitzetting. het vernoemen van de naam van die ondervoorzitter had trouwens weinig impact op de beller, tot ik hem dan maar heb verteld wie ik bedoelde. 't was ineens heel wat minder. gekke wereld.

ik ben momenteel dus in blijde verwachting van de betaling van de achterstand, dan moet ik in elk geval de provisie voor m'n deurwaarder niet helemaal zelf voorschieten. 't scheelt me een slok op een borrel. met wat geluk moet ik enkel wat verhuizers betalen en de mannen van de vuilkar, veel valt er toch niet te rapen. de deur breek ik desnoods zelf wel open, 'k doe dat nog voor deurwaarders.

gvm
Topic Starter

#18 , 07 apr 2011 13:00

'k was net even op wandel tijdens m'n middagpauze en 't is me opgevallen dat m'n minderbedeelde huurder z'n krediet aan de toog nog niet kwijt is.

Reclame

gvm
Topic Starter

#19 , 07 apr 2011 20:36

Blijkbaar is er ondertussen een hygiënisch probleem, andere bewoners klagen van ongedierte, ik zorg voor bestrijding, zoals het hoort.

(...)

Op mijn melding dat er ongedierte in het gebouw huist, werd kortweg geantwoord door de dame van de bewuste dienst dat dat niet kan. Het zou volstaan dat "mijnheer zijn afwas eens doet".
ondertussen zijn er meer en meer problemen op dat gebied, dagelijks krijg ik melding van muizen die ofwel in een of andere val zitten, ofwel dood van 't vergif ergens liggen uit te drogen, ofwel vasthangen in de muizenlijm (smerig spul, maar wel doeltreffend blijkbaar...)
ik overweeg dan ook een firma aan te stellen voor de bestrijding van deze kleine vriendjes, maar wat met de kosten? de oorzaak is overduidelijk gekend, kan ik deze kosten in aanmerking nemen als huurschade?

Vandebos

#20 , 07 apr 2011 21:24

Hmmm je moet kunnen bewijzen dat hij de oorzaak is van de ongedierteplaag. Ik zou eens gaan spreken met de gemeente, normaliter is dacht ik de brandweer bevoegd voor ongediertebestrijding, ik dacht dat zij eventueel kunnen ingrijpen en ook rapporteren.

gvm
Topic Starter

#21 , 07 apr 2011 21:30

Hmmm je moet kunnen bewijzen dat hij de oorzaak is van de ongedierteplaag. Ik zou eens gaan spreken met de gemeente, normaliter is dacht ik de brandweer bevoegd voor ongediertebestrijding, ik dacht dat zij eventueel kunnen ingrijpen en ook rapporteren.
de politie heeft een aantal zaken vastgesteld tijdens de opeenvolgende interventies, maar de stadsdiensten ontkennen het probleem. ik vraag me af wat er 't meeste doorweegt...

gvm
Topic Starter

#22 , 08 apr 2011 09:54

et voila, eerste provisievraag binnengekregen via mail en direct betaald. let the games begin.

artemis

#23 , 08 apr 2011 10:41

Ongediertebestrijding in privé eigendommen is in principe ten laste van de bewoner. De gemeente geeft wel advies maar uiteindelijk moet je het zelf doen en zelf betalen.

gvm
Topic Starter

#24 , 08 apr 2011 11:14

Ongediertebestrijding in privé eigendommen is in principe ten laste van de bewoner. De gemeente geeft wel advies maar uiteindelijk moet je het zelf doen en zelf betalen.
de stadsdiensten hebben me dat eerder al gemeld, en hebben me wel wat adviezen gegeven waarvan het belangrijkste is dat vooral de oorzaak moet weggenomen worden, zoals met elk probleem het geval is.
de oorzaak werd vastgesteld door 4 politieploegen maar wordt door een bevoegde stadsdienst ontkend. als ik zekerheid heb dat de vaststellingen van de politie primeren op de ontkenning van de stadsdiensten kan ik de gemaakte kosten wel terugvorderen, dat lijkt me geen probleem.

Questionmark

#25 , 08 apr 2011 14:51

Als het enkel muizen zijn en geen ratten, zou ik katten aanraden! Ik had een muizeninfestatie in mijn tuin en na 2 weken waren die weg (vorige huurders hadden geen katten).

gvm
Topic Starter

#26 , 08 apr 2011 14:55

Als het enkel muizen zijn en geen ratten, zou ik katten aanraden! Ik had een muizeninfestatie in mijn tuin en na 2 weken waren die weg (vorige huurders hadden geen katten).
een kat is inderdaad een goede remedie, maar 't is wel een beetje contradictorisch om huisdieren te verbieden en dan een kat los te laten in 't gebouw, niet? :o

Questionmark

#27 , 08 apr 2011 15:02

Ik wist niet dat je dit deed ;) en wettelijk is dit toch geheel niet?

Maar ik kan het wel begrijpen ergens. Niet iedereen is volwassen genoeg (ik spreek over huurders) om deftig met dieren om te gaan zonder dat het pand in kwestie op het einde van de rit half afgebroken is. En die huurders haal je er niet zo gemakkelijk uit.

Maar inderdaad, oorzaak weg halen kan al veel doen. Ik had ratten in de tuin (ja op de boerenbuiten wonen eh) door dat ik kippen had. Die kippen wonen nu bij mijn ouders (dus weg kippeneten) en nu heb ik geen last meer van ratten.

gvm
Topic Starter

#28 , 08 apr 2011 15:07

de potentiële huurders worden er duidelijk op gewezen dat er geen huisdieren toegelaten zijn. ze ondertekenen een contract waar deze clausule in opgenomen werd, en dit contract wordt voor ondertekening dan ook nog eens voorgelezen. over het al dan niet wettelijk zijn spreek ik me niet uit, maar ik zou graag mijn eigendommen een beetje beschermd zien. de huurwaarborg van 2 maanden volstaat in de meeste gevallen niet om de herstellingskosten te dekken, in de veronderstelling dat er geen huurachterstand is.

Turaki

#29 , 08 apr 2011 15:14

Huisdieren verbieden kan perfect, er iemand uitzetten die zich daar niets van aantrekt is veel moeilijker, zoniet onmogelijk.

Vandebos

#30 , 08 apr 2011 15:23

Er is tegenstrijdige rechtspraak of het al dan niet houden van huisdieren contractueel verboden kan worden. Ieder geval zal dus op zijn eigen merites beoordeeld worden. (de kleine in zijn mandje slapende chihuahua zal dus meer kans maken dan de binnendeuren opvretende Bouvier...)

Terug naar “Huren”