@ Evilfire: ik meende toch dat men in Nederland de kleine cafeetjes terug de rook-vrijheid gegeven heeft?
@ Benito: ik ben al drie jaar zeer gelukkige gestopte roker, maar sta volledig achter uw voorstel! Ik ben tien jaar te laat gestopt omdat ik weigerde te stoppen omdat de anti-rookbrigade (o ja, ook geïnfiltreerd bij familie en hun kinderen via school) me bijna dwong (ik stond op kerstavondjes de halve avond in de garage een boekje te lezen, mèt sigaretje, tot ze kwamen vràgen of ik terug boven kwam aub).... enfin: ik steun je recht op vrijheid van roken volledig.
een rokersclub oprichten ? maar al die dingen werden reeds in Nederland uitgeprobeerd vrees ik. Nu, zolang er vrijheid van vereniging is, en men lid is van de rokersclub (lijsten bij binnenkomst, lidkaart bij eerste consumptie zoals reeds werd vermeld)... moet kunnen.
Religieus gebouw lijkt me ook een systeem, tenslotte moeten katholieken (en die moéten dus hé) elke zondag in die walm van die wierook zitten! ik werd daar in mijn jeugd altijd misselijk van! Rook is rook.
Ik denk niet dat je een speciale aanvraag moet doen om een religieus gebouw in te richten..... excuse my French, maar moskeeën doen toch ook eerder aanvraag als "sociale ontmoetingsplaats" of zoiets? en niet als "islamitische gebedsplaats".
Ik meen trouwens dat er nog wel etablissementen waar waterpijpen worden gerookt zijn toegelaten. Uit mijn rokerstijd weet ik nog (ik moést het eens proberen in Egypte als alleenstaande vrouw) dat daar dus ook gewoon tabak ingaat en ROOK uitkomt hoor!
http://marokkomagazine.wordpress.com/20 ... nt-de-fez/" onclick="window.open(this.href);return false;
benieuwd hoe het zit nà de nieuwe anti-rookwet?