@evilfred: Een vereniging moet ook een ledenlijst aanleggen en activiteiten plannen om samen te komen, iets wat een religie niet moet doen. Niemand wordt verplicht om buiten te blijven, niemand wordt verplicht om binnen te komen.
Je bent vrij van te geloven wat je wilt en je godsdienst te beleven wanneer je wil.
Het is niet omdat ik een moskee bezoek dat ik een moslim ben en omdat ik een kerk bezoek ben ik ook nog geen christen.
Als ik een dienst wil bijwonen kan dat zonder problemen ook al ben ik niet gelovig...
Mijn diensten zouden doorgaan van 11u 's morgens tot 5u 's avonds, 6 dagen in de week, en wie zich wil bekeren is altijd welkom

Ik vraag me enkel af wat men hieraan kan doen op juridisch vlak... Je kan toch niet iemand verbieden zijn godsdienst te belijden?
En waar kan de lijn getrokken worden tussen een café en een kerk? Kan er in een café een godsdienstige ceremonie gehouden worden?
Ik veronderstel van wel eigenlijk... Een doop kan ook plaatsvinden in een café, als je maar een religieuze kan vinden die het wil doen