Ik heb eens even een vraag ivm mijn contract en huisbaas.
2 jaar geleden is mijn ex vertrokken uit het appartement waar ik woon. Zij heeft dit allemaal zonder problemen kunnen doen en netjes waarborg terug gekregen ondanks schade door haar toen ze hier weg ging.
Ik was verplicht een nieuw contract te tekenen, enkel op mijn naam.
Hier is nooit een plaats beschrijving van geweest.
Hij kwam ook regelmatig binnen, maar had nooit bewijzen, tot in januari dit jaar, wanneer hij met zoutzuur heeft liggen knoeien in mijn appartement toen ik afwezig was en zonder verwittiging of toestemming.
Dit gaf aanleiding voor mij om te verhuizen, waar ik nu mee bezig ben.
Nu, mijn vraag, een contract zonder plaatsbeschrijving, is dit dan geregistreerd en/of bindend voor mij?
Hij vraagt via vredegerecht ook de huur (die ik sinds januari weiger te betalen omdat ik mij niet neerleg bij het feit dat hij mijn privacy schendt) + 2 maanden extra huur + eventuele kosten voor beschadiging.
Als bedrag geeft hij dus 2 * 580 euro op als huur, terwijl mijn huur 565 euro is met 15 euro lasten. Eventuele schade via de waarborg, terwijl er geen plaatsbeschrijving is.
Mijn privacy is volledig geschonden, daar hij zelfs mijn bovenburen belt of aanspreekt en alles verteld hiervan, waar ik echt niet meer mee kon leven, laat staan voor betalen. Bovenburen zullen niet getuigen, aangezien hij ook bij hen moeilijk zou kunnen doen in de toekomst als gevolg.
Wat zijn mijn rechten en wat kan hij mij doen.
Contract was 3/6/9 en woon er 7 jaar, waarvan 2 jaar op mijn naam met nieuw contract zonder plaatsbeschrijving dus.
Zit met verhuis nu en 17/03 moet ik voorkomen bij vredegerecht hiervoor, heb pas gisteren brief ontvangen ervan, dus is vrij dringend.
Alvast bedankt en sorry voor hele situatie uit te leggen, moest ik info vergeten zijn te geven voor raad, vraag het me maar