#24 , 10 feb 2011 11:18
Dank u voor de informatie. Een verwittigd mens is er 2 waard. En inderdaad, vakantiewerk had ik zelf nog niet aan gedacht.
Zoals meerderen hier al voorstelden is het het beste onderling een bedrag overeen te komen. Ik hoop dat dat gaat lukken, we zijn ermee bezig via de advokaat, maar ik heb er geen goed oog in. Hij zal zo weinig mogelijk willen betalen, alhoewel hij zelfstandige is en een vrij royaal inkomen heeft. Hij ziet het alsof hij dat geld aan mij geeft, en niet aan de kids. Ikzelf wil mij veilig stellen en zoveel mogelijk clausules opnemen om mezelf in te dekken naar grote kosten toe, zoals bvb hoger onderwijs, of bijzondere medische kosten.
Nu stelt hij voor 180 euro per maand per kind, all-in. Op dit moment vind ik dat voldoende, de kinderen zijn nu 13 en 10, maar naar hoger onderwijs, medische kosten ed toe vind ik dat niet voldoende. Dan lijkt het mij beter om die grote kosten in een aparte clausule te dekken.
Als we daarin niet kunnen overeenkomen vrees ik dat we nog altijd naar de rechtbank moeten gaan. Hopelijk heb ik daar wel kans om die extra clausules te laten opnemen. Iemand een idee of een rechter dit eerder wel of niet zou toestaan?