#8 , 01 feb 2011 11:14
Ik kan u voor 100% verzekeren dat deze inkomsten uit "oud ijzer" aangegeven dienen te worden.
Mijn nonkel heeft enkele jaren alles waar oud ijzer en koper e.d. in zat opgehaald bij Jan en alleman, dit gescheiden en verkocht aan een schroothandelaar.
Hij gaf dit niet aan.
Een jaartje geleden stond opeens een belastinginspecteur aan de ingang van de schroothandel en die noteerde alle nummerplaten.
Eenmaal de identiteitsgegevens bekend was het voor hem een koud kunstje om aan de hand van het logboek van de schroothandelaar te achterhalen hoe vaak m'n nonkel was langsgeweest.
Vervolgens hebben ze al z'n rekeninguittreksel e.d. van de laatste 7 jaar uitgepluisd...
Onlangs heeft hij z'n boete mogen betalen = 10.000 Euro.
Sommige andere betrapten van die dag waren nog minde fortuinlijk, ik weet van boetes tot 25.000 Euro!
Om even te duiden: mijn nonkel reed rond met een kleine aanhangwagen en bracht het spul dus niet met vrachtwagens tegelijk aan.
Waarmee ik z'n zwarte inkomsten niet wens goed te praten, maar ik wil duiden dat het zelfs voor een kleine garnaal heel kostelijk kan uitvallen als men betrapt wordt.