Ex en zijn nieuwe vriendin... Help, mijn zoontje???

lucgescheiden

Re: Ex en zijn nieuwe vriendin... Help, mijn zoontje???

#46 , 07 jan 2011 21:29

Mijn vraag betreft u niet persoonlijk!
De vraag is op welke gronden een ex de andere mag/kan dwingen om mee te gaan naar de politie, en vervolgens de politie mag dwingen tot het afnemen van een drugstest.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
strenzke
Topic Starter

#47 , 07 jan 2011 21:32

weet ik veel getuigenissen ofzo?
Maar als hij dat kan kan ik dat toch ook?
I get my strenght out my Little Angel

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#48 , 07 jan 2011 23:36

En in welke context was dat?
Wat hebt u moeten doen en wat is daar mee gebeurd.
Is daar PV van opgesteld???

Reclame

strenzke
Topic Starter

#49 , 08 jan 2011 10:47

Ik heb bij aankomen meteen een urinetest moeten doen, daar vonden ze niets en was ik verplicht om bloedtest te doen... Ook weer negatief.
Daar is PV van opgesteld ja, en daar staat ook in dat ik geen drugs gebruik.
Er is ook sociale dienst van politie geweest+ huiszoeking, Resultaat zo clean als maar kan zijn.
Daar is dan verder ook niets mee gebeurd

Franciscus

#50 , 08 jan 2011 12:59

MAAR om u een urinetest te laten doen moet er WEL een reden voor zijn.
Dat kan zomaar niet want is dan onwettig.
Welke wettelijke reden hebben ze opgegeven wat staat er op uw PV als betichting???
Als je het PV nr hebt staat op jou verhoor geeft dat eens op alles voor het eigenlijke nr is ok + jaar.

strenzke
Topic Starter

#51 , 08 jan 2011 13:57

Ze deden de test aan de hand van getuigenissen

roderidder
Contacteer: Website

#52 , 08 jan 2011 14:57

Ik heb via via op mijn ex zijn netlogpagina kunnen kijken waar verontrusstende foto's opstaan.
Hij staat er niet zeer gezond op...
Een van de problemen is dat politie kan twijfelen of de verontrustende foto's recent zijn.
Bovendien zou het zelfs voor een (spoed)arts bijvoorbeeld opgeroepen voor politie niet eens gemakkelijk zijn om op basis van een foto de "juiste" gezondheidstoestand te kunnen inschatten. Dit is zeker zo als deze persoon mogelijks onder invloed van drugs is.

De beste weg is m.i. deze verder zetten die reeds is ingeslagen, namelijk de weg van dialoog o.a. met de hulpverlening en waar mogelijk met de papa erbij. Je zou deze verontrustende foto's mee kunnen nemen en bespreken hoe het verder moet.

Iets zou moeten keren, dat je juist respect en vertrouwen in papa (en zijn omgeving) zou groeien, zeker in de dingen die goed gaan. Idem langs zijn kant natuurlijk.

Het zal zijn tijd nodig hebben.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 08 jan 2011 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus

#53 , 08 jan 2011 15:01

Maar waarom er moet een wettige reden zijn een aanleiding iets dat gebeurd is en dat aanleiding geeft tot die vaststellingen.

strenzke
Topic Starter

#54 , 08 jan 2011 15:30

Ik heb nog nooit met de politie in conflict geweest ivm drugs.

RR: Zaken die goed gaan? Ik ken maar 1 zaak die goed is, dat hij er toch achter komt. Dat is het enige wat ik kan bedenken.
Op die foto's is ook te zien hoe het er bij ligt bij hem thuis... Sorry als je hele dagen thuis bent met 2 ligt een huis er zo niet bij. Natuurlijk als je onderinvloed bent van dergelijke drugs heb je natuurlijk geen zin om iets te doen.

Franciscus

#55 , 08 jan 2011 15:36

In uw verhaal blijft iets wat ik totaal niet begrijp.
Uit wat u verteld kan ik geen enkele reden opmaken waarom de politie bij u een test zou hebben afgenomen.
Uit wat u hebt geschreven kan ik dat totaal niet opmaken begrijp het dus ook niet zo goed.
U antwoord ook niet om mijn vragen u mag mij perfect in PB meer info geven want dit klopt politioneel juridisch totaal niet.

lucgescheiden

#56 , 08 jan 2011 16:33

Blijf wel mijn vraag of een rechtbank dergelijke onderzoeken mag opleggen op basis van beweringen door een tegenpartij.

Ik denk daarbij aan een partij die niet beschikte over de kennis en financiële middelen om overspel te laten vaststellen, maar
waar dit mss wel zou kunnen bewezen worden op basis van; een medisch onderzoek naar sexueel overdraagbare ziekten.
En dergelijk onderzoek zou vorderen?
Handige documenten voor Personenrecht

roderidder

#57 , 08 jan 2011 16:40

Maar strenzke... misschien is het bij U "te netjes in huis"

Het is nu eenmaal zo dat het huis bij de ene meer opgeruimd is dan het andere.
Stel, ja stel als men de lijn moet doortrekken om alle kinderen uit een niet opgeruimde thuis situatie te halen en ze te plaatsen waar het wel opgeruimd is dan verliezen tienduizenden kinderen hun thuis.

Hoe dan ook, U blijft moeder en dat is heel belangrijk voor Uw zoontje, die heeft U nodig om in de beste mogelijke situatie op te kunnen groeien, dat zal U toch moeten begrijpen hoor.

RR

strenzke
Topic Starter

#58 , 08 jan 2011 17:17

Maar strenzke... misschien is het bij U "te netjes in huis"
Netjes, hier word elke weer 1maal gedweilt, stof afgedaan ed. Sorry, maar als de plukken haar van 2poezen en een hond bijna laat ons zeggen plusminus 5cm hoog in de hoek van de zetel ligt? Kunt u dat zien? Ik niet. De dekens dat in de zetel liggen zijn bijna even zwart als de frame van het kleur van mijn pc. In een huis moet geleefd worden, ik sta zeker niet elke dag op te ruimen en te poetsen, dan kan ik niet meer gaan werken. Maar zij zijn met BEIDE thuis, kunnen ze dan toch eens stofzuigen ofzo?
En ik besef maar al te goed dat mijn zoontje mij nodig heeft, en zal er ook altijd voor hem zijn.

Franciscus:
Ja, ik heb zwarte sneeuw gezien, en heb ipv sigaretten, gerolde sigaretten gerookt ( met blaadjes, filters om te schieten kon ik ook niet betalen) er waren foto's van mij genomen met zo een gerolde sigaret in de hand, waar ik van de sigaret trok.
Personen moeten die aan mij ex doorgespeeld hebben en hij moet daar mee naar de politie gestapt zijn.
Vraag imv met mijn PV: Ben al 2keer verhuist sinds dien en ik antwoordde niet omdat ik aan het zoeken was. Vind het het niet meteen

roderidder

#59 , 08 jan 2011 18:20

En ik besef maar al te goed dat mijn zoontje mij nodig heeft, en zal er ook altijd voor hem zijn.
Dat is wat eng geformuleerd. Wat je zoontje werkelijknodig heeft zijn goede contacten behouden met beide van zijn ouders zodat hij van hen beide onbelemmerd kan van houden, hen liefhebben.

Wat nodig is voor je zoontje is dat beide ouders voldoende respect hebben voor elkaar, dat er onderling overeenkomsten of afspraken kunnen worden gemaakt zodat het kind nooit dreigd geklemd geraakt te worden tussen zijn 2 ouders, want dat is voor een kind heel erg en heeft vele nare gevolgen dat hij zal meedragen heel zijn verdere leven

Als dat op dit ogenblik niet mogelijk is, wil niet zeggen dat dit vb. binnen 3 jaar ook niet mogelijk is.

Daar zijn voor je zoontje als hij U nodig heeft betekend dus ook dat beide ouders moeten ophouden met ruzies te fabriceren.

Noch politie, noch aangetekende brieven met wetteksten waar ieder moet aan houden, noch een advocaat is in deze het meest aangewezen om hier vrede te komen brengen tussen de twee ouders. Dat zijn vele intensieve gesprekken, dialogen die het meest helpen, liefst met 2 ouders samen die tot de beste resultaten kunnen komen. Daar was je met bezig, en ja volgens mij is dit de beste weg voor het beste resultaat. m.i. het beste voor je zoontje. Verbeter mij maar waar ik fout redeneer.

RR

Franciscus

#60 , 08 jan 2011 18:32

Politie KAN zomaar geen test opleggen. Daar moet zoals reeds gezegd een reden voor zijn, heterdaad een bevelschrift een officier die bevoegd is enz enz
Dus wat was de aanleiding dat u --- en waar was die test bij u thuis op bureau naar aanleiding van een verkeerscontrole?

Terug naar “Echtscheiding”