Ex en zijn nieuwe vriendin... Help, mijn zoontje???

roderidder
Contacteer: Website

Re: Ex en zijn nieuwe vriendin... Help, mijn zoontje???

#31 , 03 jan 2011 21:57

Het gedrag van mensen kan men besturen men kan het beschrijven en men kan dus ook voorspellingen doen.
Tegen onwil of om moedwillig gebrekkig te communiceren daar kan je niet tegen op.
De afhaalmomenten zullen op verschillende wijze gewijzigd kunnen worden, je haalt er zelf een aantal voorstellen uit die een oplossing voor dat probleem kunnen zijn.

problemen met de nieuwe partner van de andere ouder
Ja er zijn vele forumleden met dit probleem die lezen/posten binnen "echtscheiding", een probleem dat gekend is. Oplossingen, standaard oplossingen inzake de impact van de nieuwe partner liggen niet voor de hand, als ze al bestaan.

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
strenzke
Topic Starter

#32 , 03 jan 2011 22:03

Misschien kan ik er niets aandoen, maar haar gewoon al is het gevoel geven dat dit niet kan zou al meer dan genoeg zijn, bij sommige momenten waant ze zichzelf als een "jeugdrechter", echt kinderachtige uitspraken.
En een oplossing dacht ik hier niet te vinden, gewoon raad, een hart onder de riem, zien wat andere mensen zouden doen... Dat bijeen leggen en conclusies nemen.
Deze Forum is toch niet gemaakt om oplossingen te bieden, kan alleen maar helpen.
I get my strenght out my Little Angel

Bijtje

#33 , 04 jan 2011 07:50

De nieuwe partner van je ex kun je niet kiezen en dat zij zich moeit kun je ook niet voorkomen. Ik zou, een aangetekend schrijven sturen, met een aantal voorstellen voor de wijziging van het afhaaluur. Als je een aantal mogelijkheden biedt, krijgt je ex het gevoel dat hij mee het uur beslist en dat is altijd beter dan dat je maar 1 uur zou vermelden. Je kan ook, zoals veel mensen tegenwoordig, vrijdag als wisseldag nemen. Dan haalt iedere ouder gewoon het kind op aan de schoolpoort... zo hoeven jullie ook niet te ruzieën waar het kind bij is. En als je geen reactie krijgt, probeer je dit voorstel vie een advocaat. Maar wat ik vooral niet zou doen, is de nieuwe partner op de een of andere manier aanvallen. Dat komt alleen maar jaloers over. Doe gewoon alsof je niet merkt dat ze zich moeit en probeer vooral de goede dingen niet uit het oog te verliezen.

Reclame

eylis

#34 , 04 jan 2011 13:26

strenzke,
informeer mâar eens bij een advocaat om een "vriendelijke" brief te sturen...
Hij is sowieso ernstig in de fout gegaan door samen met zijn partner de school te kiezen (zonder je daar in te kennen) én ook samen de documenten te tekenen. Een niet-ouder heeft dat niet te doen. En al helemaal geen minderjarige, een kind. Want dat is ze wettelijk.
In die brief kan de advocaat de wettelijke plichten van gezamelijk ouderschap nog eens op een rijtje zetten én vriendelijk mededelen dat jij in het belang van het (zeer jonge) kind wenst dat dit gezamelijk ouderschap goed toegepast wordt.
- Dat je wenst dat de nieuwe partner géén juridisch-administratieve handelingen meer stelt (ook géén beslissingen mbt medische ) mbt het kind, gezien zij géén wettelijke band , noch familieband heeft. Maar dat ze, indien ze een affectieve band wenst te creeren met het kind, (wat jij aanmoedigt) wel haar rol als bewakende/verzorgende persoon kan opnemen in
de lijn van de opvoeding die jij en de vader uitstippelen.
- Dat je geen telefoons, noch SMS'en van de nieuwe partner wenst te ontvangen. Dit verstoort de serenteit in de ouderlijke relatie.
Als ze zaken wil naar voren brengen, dan kan ze dit gerust meegeven aan de vader. De communicatieweg is tussen de vader en jou.
- Dat gezien de zeer jonge leeftijd van het kind, de weekwissel op zondag vrij belastend is voor zo'n peuter en of hij kan overwegen de wisse (tijdelijk) l te doen ofwel op vrijdag na de school, ofwel de zondag op een vroeger tijdstip.
- Dat je de "pedagogische' fouten die gebeurd zijn (cfr. Schoolinschrijving, medetekenen partner) , kan begrijpen, wellicht waren deze handelingen goedbedoeld. En gezien de jonge leeftijd van zijn partner ook begrijpelijk. Dat je daarom ook deze tekst met de wettelijke plichten en rechten bij co-ouderschap stuurt, zodat de vader aan zijn partner kan uitleggen wat zij als minderjarige niet-ouder wettelijk mag is en wat tussen de ouders hoort beslist te worden.
- Dat je daarom in het belang van het kind wil starten met een goede regelmatig ouderlijke communicatie teneinde andere fouten te vermijden.
- - Dat je daarom ook, als je jullie kind afhaalt, wenst even met de vader te kunnen overleggen en dat de overdracht ook gebeurt door de vader, precies om even onder ouders de afgelopen week te kunnen bespreken. Dat jullie die overlegprivacy als ouders nodig hebben om een goede opbvoeding aan jullie kind te kunnen garanderen.

Laat de brief besluiten met het voorstel dat je graag de vader uitnodigt tot een gesprek met jou én een sociaal assistente van de jeugdddienst (of bemiddelaar) om deze voorstellen én afspraken samen vast te leggen.

Ik denk dat je dit gerust kan proberen, het is géén gerechtelijke stap, maar een vriendelijke, doch dringende vraag samen te overleggen. En als hij een beetje brains heeft, snapt hij donders goed dat hij wettelijke gezien al uit de bocht is gegaan en dat je op een vriendelijke manier laat gevoelen dat je wéét dat het fout was, dat je voorlopig nog niets onderneemt en voorstelt het vriendelijk samen wil oplossen :mrgreen:

lucgescheiden

#35 , 04 jan 2011 18:11

Mijn inziens dien je te beseffen dat uw ex zijn verantwoordelijkheid tracht te ontlopen, door een minderjarige voor zijn kar te spannen.
M.a.w. je laat je op de kast jagen door een minderjarige buitenstaander, die in geheel deze onmin juridisch niets heeft in te brengen.

Zoals Bijtje zegt; laat zijn vriendin links liggen en richt u per aangetekend schrijven steeds rechtstreeks tot uw ex.
Hij zal dan later nooit kunnen argumenteren dat er dingen buiten zijn medeweten zijn gebeurd.
Handige documenten voor Personenrecht

strenzke
Topic Starter

#36 , 04 jan 2011 21:37

Had vandaag afspraak bij advocaat, hij heeft een brief opgemaakt omtrent de wisselmoment.
Nu is het afwachten.

strenzke
Topic Starter

#37 , 06 jan 2011 22:16

Nieuwe wending :S en weet echt niet wat te doen...
Ik heb via via op mijn ex zijn netlogpagina kunnen kijken waar verontrusstende foto's opstaan.
Hij staat er niet zeer gezond op... Het lijkt wel een junkie...

Bijtje

#38 , 07 jan 2011 09:53

"Het lijkt wel een junkie" of hij neemt letterlijk drugs op de foto is een immens verschil. Met enkel "hij lijkt wel dit of dat" kunt u niets bewijzen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#39 , 07 jan 2011 10:26

Zie mijn vragen van 2 januari.
ALLEEN daarom al eens contact opnemen met jeugdbrigade van uw politiezone.
PS hoe oud is uw ex??? ziet er uit als een junkie of IS hij een junkie?
Een onderzoek van de sociale dienst jeugdbrigade van de gezinssituatie lijkt mij zéér opportuun
Dit samen met de raadgevingen die hierboven zijn gegeven

strenzke
Topic Starter

#40 , 07 jan 2011 15:33

"Het lijkt wel een junkie" of hij neemt letterlijk drugs op de foto is een immens verschil. Met enkel "hij lijkt wel dit of dat" kunt u niets bewijzen.
Ik ken mijn ex van mijn 14de, nooit maar dan nooit heb ik hem zo gezien... Ja weet je wanneer? Als hij eens met zijn vriend weed had gerookt... Ben meer dan 6jaar met hem samen geweest. En ik weet ook dat hij vanaf hij bij zijn vriendin is met mensen in contact komt in het milieu...
Ik heb de foto's opgeslaan, ga morgen naar de politie en ga test eisen!

Franciscus

#41 , 07 jan 2011 15:37

Welke test???

strenzke
Topic Starter

#42 , 07 jan 2011 15:39

Voor positiviteit op drugs, hij kon dat bij mij ook, via sociale dienst... En dat was gewoon ook op "verhalen". Ik heb foto's.

lucgescheiden

#43 , 07 jan 2011 15:45

Enkele vragen daarbij:
-Mag een ex-partner een medisch onderzoek eisen van de andere?
-Op welke gronden zou politie deze dan mogen uitvoeren?
-Zou dit dan enkele gelden voor drugs of bijvoorbeeld eveneens voor SOA's of eventueel geestelijke aandoeningen?
Handige documenten voor Personenrecht

Franciscus

#44 , 07 jan 2011 18:53

.... hij kon dat bij mij ook.... wat wil dat zeggen???
Welke sociale dienst???

strenzke
Topic Starter

#45 , 07 jan 2011 19:23

Lucgescheiden, ik vind het erg dat jullie de foto's niet kunnen zien... Je zou mij al een stuk beter begrijpen.

Franciscus, hij heeft mij ook al gedwongen voor een test te laten doen, hij die avond zelf met mij naar de politie geweest en ben daar dan een drugstest ondergaan.

Terug naar “Echtscheiding”