#1 , 21 dec 2010 09:17
Beste, mijn grootvader is in maart overleden. Mijn grootvader was altijd een gezonde, sterke man maar de laatste maanden ging hij heel snel achteruit met dood tot gevolg. Nu is het zo dat mijn moeder er was achtergekomen dat een tijd voor zijn dood zijn vriendin(samenwondende) gevraagd had aan hem voor volmacht voor zijn rekening. Die heeft hij gegeven. Toen mijn grootvader in het ziekenhuis lag vroeg mijn moeder om geld van zijn rekening om de eventuele kosten die gingen komen te dekken. Zijn vriendin stemde toe om samen naar de bank te gaan maar stelde dit altijd uit, tot mijn moeder zag dat zij al een paar dagen daarvoor al het geld was gaan afhalen zonder iemand te informeren of dit toe te geven. Toen mijn grootvader stierf heeft zijn vriendin hem laten verbranden, mijn moeder wou dit ook niet. Nu weet mijn moeder ondertussen dat zijn vriendin al 5 echtgenoten had, allemaal overleden. En ze wil een onderzoek opstarten naar eventueel opzet voor geld. De recherche zegt haar dat hij niet verder kan zonder de vrouw haar geboortejaar, mijn moeder heeft de rest van de datum, en haar volledige naam, maar het jaar niet. De recherche zegt dit niet zelf te mogen opvragen. Mijn vraag is dus hoe en waar mag mijn moeder dit opvragen?