aanvraag geboortedatum

vraag5
Topic Starter

aanvraag geboortedatum

#1 , 21 dec 2010 09:17

Beste, mijn grootvader is in maart overleden. Mijn grootvader was altijd een gezonde, sterke man maar de laatste maanden ging hij heel snel achteruit met dood tot gevolg. Nu is het zo dat mijn moeder er was achtergekomen dat een tijd voor zijn dood zijn vriendin(samenwondende) gevraagd had aan hem voor volmacht voor zijn rekening. Die heeft hij gegeven. Toen mijn grootvader in het ziekenhuis lag vroeg mijn moeder om geld van zijn rekening om de eventuele kosten die gingen komen te dekken. Zijn vriendin stemde toe om samen naar de bank te gaan maar stelde dit altijd uit, tot mijn moeder zag dat zij al een paar dagen daarvoor al het geld was gaan afhalen zonder iemand te informeren of dit toe te geven. Toen mijn grootvader stierf heeft zijn vriendin hem laten verbranden, mijn moeder wou dit ook niet. Nu weet mijn moeder ondertussen dat zijn vriendin al 5 echtgenoten had, allemaal overleden. En ze wil een onderzoek opstarten naar eventueel opzet voor geld. De recherche zegt haar dat hij niet verder kan zonder de vrouw haar geboortejaar, mijn moeder heeft de rest van de datum, en haar volledige naam, maar het jaar niet. De recherche zegt dit niet zelf te mogen opvragen. Mijn vraag is dus hoe en waar mag mijn moeder dit opvragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 21 dec 2010 10:36

Advocaat kan dit opvragen bij de dienst bevolking van de gemeente waar die heks is gedomicilieerd. Dit is voer voor een film, bent u zeker dat de 5 echtgenotes een natuurlijke dood zijn gestorven ? Ik heb daar zo mijn twijfels over. Het zou niet de eerste keer zijn. Spannend toch !
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 dec 2010 10:38

Spannend toch !
Ik heb zo een vermoeden dat U deze omschrijving niet zou gebruiken als het om Uw eigen grootvader ging.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 dec 2010 10:59

Recherche kan zo in het rijksregister en met de woonplaats van betrokkene weet men zeer goed wie het is.
Net zo goed dat ze in ene gerechtelijk onderzoek info kunnen opvragen aan de bank wie houden en volmachthebber is op een rekening.
Recherche is 2de lijns politie waarom naar hen .
Aanvankelijke PV worden opgesteld door de lokale politie zelden door 2de lijns

vraag5
Topic Starter

#5 , 21 dec 2010 11:16

Ja idd ik zou ook denken dat hij dit zelf op kan vragen, maar hij zegt dus dit niet te mogen volgens de wet. Hij kan zegt hij pas een onderzoek beginnen als mijn moeder het geboortejaar geeft. Al moet ik zeggen dat hij ook heeft gezegd: "zo een dingen gebeuren in Amerika!" En inderdaad is het zeer verdacht dat er al 5 echtgenoten aan voor gingen, daarom dat mijn moeder ook het onderzoek wil.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”