Op reis met kids / co-ouderschap

lucgescheiden

Re: Op reis met kids / co-ouderschap

#16 , 08 dec 2010 20:20

Ik denk dat het juridisch belangrijk is voor deze poster om naar de jeugdrechtbank te stappen.
Enerzijds zal de rechter in het belang van het kind handelen en heeft poster haar 'wet' in handen.
Anderzijds wordt de jeugdrechtbank net gewezen op de onwil van de andere ouder inzake concreet overleg.
De jeugdrechter zou daarop maatregelen kunnen nemen ter voorkoming van verdere onmin,
net zoals dat heden reeds gebeurd wanneer een verblijfsregeling niet wordt nageleefd, doormiddel van dwangsommen.

Indien rechtbanken te weinig tijd menen te hebben, moeten ze, mijn inziens, maar overstappen naar zelf-controlerende en zelf-regelerende vonnissen,
ipv van mensen steeds weerom terug te laten komen tegen betaling.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#17 , 08 dec 2010 20:30

wat wij exact in onze EOT mbt verblijf van de kinderen hebben gestipuleerd Bovenstaande omgangsregeling kan ten allen tijde in gezamelijk overleg door de ouders in het belang van de noden van het opgroeiende kind, hun aller agenda's -tijdelijk- aangepast worden.
en wat de rechter minzaam glimlachend een wijze clausule vond....

lucgescheiden

#18 , 08 dec 2010 20:33

Stuur deze clausule dan eens door naar de poster, dan kan zij deze terzelfdertijd in haar vonnis laten opnemen.

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#19 , 08 dec 2010 20:52

Deze mevrouw heeft een vonnis na te leven. Zijn er gewijzigde omstandigheden dan kan men bij de rechtbank gaan pleiten om een ander vonnis te maken.
Je maakt daar meer kans als beide ouders gezamelijk akkoord hebben hoe die nieuwe verblijfsregeling er precies uitziet en dat beide ouders aan de rechter vragen om dat akkoord om te zetten in een gerechtelijke uitspraak.

Dit is m.i. geen kleinigheid. Vlak voor de grote vakantie stromen er redelijk wat verzoeken binnen in kortgeding. Dit is een dure procedure. Hier lokaal en allicht ook elders is het niet zelden dat de grote baas van de rechtbank himself zelf dit soort van procedures voor zijn/haar rekening neemt. Dus nee de rechtbank pakt dit soort van procedures niet op als dikke zever, niet bij mijn weten.

RR

roderidder

#20 , 08 dec 2010 21:10

Anderzijds wordt de jeugdrechtbank net gewezen op de onwil van de andere ouder inzake concreet overleg.
Beste lucgescheiden hopelijk geef ik later antwoord op al je vragen (cfr. de vergelijkingen en veronderstellingen die je maakt) maar sta me toe ruwweg te zeggen dat ik terug in herhaling moet vallen.... DE RECHTER HEEFT BESLIST, je kan niet eens het argument gebruiken dat de andere ouder niet wil overleggen terwijl DE RECHTER BESLIST HEEFT en geen ruimte heeft gelaten voor dat overleg HET MAG ZELFS NIET OMDAT DE RECHTER HET BELANG VAN HET KIND IN EEN VERBLIJFSREGELING ONOMSTOTELIJK HEEFT VASTGELEGD (indien de uitspraak in kracht van gewijsde is gegaan).

Wat U aan de rechter als argument tracht te verkopen om je gelijk te krijgen is het argument dat de andere ouder weigert het gezag van de rechter te ondergraven misschien wel met het oog op een misdrijf gaan te plegen en ja meer dan eens kijkt een rechter tijdens een geschil door een juridische bril

Anders geformuleerd: Laat duidelijk zijn dat misdrijven plegen niet mag, ook al maak je beiden een akkoord om dat misdrijf te gaan plegen.

De strafrechtbank zelf hecht zeer weinig prioriteit aan, maar dat is niet mijn punt. Mijn punt is als de andere ouder de zaak op gang brengt en de strafrechter dwingt om de wet toe te passen dan riskeer je veroordeeld te worden voor een misdrijf simpel omdat die strafrechter bijna niet anders kan dan "schuldig" te vonnissen als dat bewijs van het misdrijf in zijn dossier zit.

nog dit ... en dat is niet onbelangrijk: het zijn ouders die naar een rechter vragen...
Ja je opmerking is terrecht "ouders" was te kort door de bocht geformuleerd.

RR

lucgescheiden

#21 , 08 dec 2010 22:14

Mijn inziens is er hier juridisch nog steeds niets strafbaars gesteld.

De ene ouder WILT een afwijking maken op de verblijfsregeling,
deze ouder is in de omgekeerde richting steeds tollerant gebleken (zegt poster),
maar andere ouder wenst met deze éénmalige afwijking niet in te stemmen (u zegt dat dit zijn volste Recht, daar het vonnis dient gerespecteerd te worden)

Als deze vier dagen voor de vragende ouder zo belangrijk blijken, is het, mijn inziens, wenselijk dat zij haar aanvraag bij de jeugdrechter neerlegt. Net opdat de andere ouder dit niet voor een strafrechter zou kunnen brengen.

Ik meende gehoord te hebben dat; een dossier op de jeugdrechtbank, eens geopend, vrij vlug op de rol wordt ingesorteerd en dit tegen een aanvaarbaar tarief (mss dat iemand dit hier kan tegenspreken of bevestigen), maar een onderling akkoord is idd beter dan de rechtbank zich te laten bemoeien.

roderidder

#22 , 08 dec 2010 23:02

wat wij exact in onze EOT mbt verblijf van de kinderen hebben gestipuleerd Bovenstaande omgangsregeling kan ten allen tijde in gezamelijk overleg door de ouders in het belang van de noden van het opgroeiende kind, hun aller agenda's -tijdelijk- aangepast worden... en wat de rechter minzaam glimlachend een wijze clausule vond....

De webmaster mag voor onze kerst toch eens een gallerij bedoeld om de mooiste quote's te kunnen plakken openen.

Deze mag in die gallerij gehangen worden

RR

webmaster
Beheerder

#23 , 09 dec 2010 18:09

De webmaster mag voor onze kerst toch eens een gallerij bedoeld om de mooiste quote's te kunnen plakken openen.
Deze mag in die gallerij gehangen worden
RR
Ik zal eens zien wat we kunnen doen :)

roderidder

#24 , 09 dec 2010 20:51

hip hip hoera vote webmaster juridischforum.be for president !
8_)

Nu ja laat het idee van de gallerij van quotes maar wat bezinken omdat: Haast en spoed is zelden goed.

Om terug te komen op de gestelde vragen. Door de ontstane commotie en verontwaardiging is wat praat ontstaan in het praatcafé
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 12&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Je hebt met het oog op een nieuw vonnis tijd en ruimte om een mooie deal te maken met de vader.
Dat akkoord moet je dan samen voorleggen bij de bevoegde rechter en die zal daar mee akkoord gaan... kost minder dan 100 euro tenminste als je advocaten er tussenuit laat.
Die "minder dan" 100 euro is dan wel foetsie, daar kan je niet meer van op gezinsreis

suc6

RR

Terug naar “Echtscheiding”