Mijn kinderen kregen vandaag een brief van hun vader, dat hij ze dit weekend niet wil zien. Dat komt omdat daarvoor een paar vervelende dingen zijn gebeurd, waar mijn ex niet mee om kon gaan. Mijn kinderen mogen van mij zelf beslissen of ze naar hun vader willen of niet. In de meeste gevallen zijn ze gewoon om de 2 weken naar hun vader gegaan. Ze hadden het laatste weekend woorden met hun vader gekregen en mijn dochter belde mij en mijn vriend s'avonds om half 11 in paniek op. Er waren vervelende uitlatingen geweest over mij en mijn vriend. Dat pikte mijn dochter niet en ging er tegen in. Hij heeft ze allebei buiten de deur gezet. Ik en mijn vriend hebben ze opgehaald. We hebben geprobeerd om uitleg te krijgen van mijn ex, maar hij is telefonisch niet meer bereikbaar. Nu komt het nieuwe weekend er weer aan. En mijn kinderen hadden besloten dit weekend thuis te blijven.
Nu kwam de brief van hun vader. Hij vond dat hij rust nodig had en hij had geen trek in de ruzie's meer met zijn kinderen. Terwijl de kinderen graag nog een keer met hun vader wilde praten. Hier beslist dus de vader over het bezoekrecht. Terwijl ik vind dat die keus bij de kinderen moet liggen. Volgens het convenant is het de bedoeling dat mijn ex de kinderen om het weekend heeft en de helft van de vakantie's. Dit heeft mijn ex meerdere malen laten varen. Zodat de kinderen 4 weken achter elkaar hun vader niet zagen. Dit is volgens mij ook niet goed voor ze.
Ze zijn pas 11 en 9, en hebben volgens mij hun vader ook nodig.