Ik heb een paar vragen ivm naamsverandering en erfenis.
Mijn officiële naam en voornaam is bvb. A. B.
Maar het zou bvb C. D. moetten zijn
Na een DNA-test bleek toch dat mijn vader (waarvan ik niet dezelfde achternaam heb) toch mijn vader te zijn.
Op mijn geboorte-akte staat er de naam van mijn moeder maar ook een compleet vreemde zijn naam. (die dezelfde achternaam heeft als op mijn identiteitskaart)
Hoe los ik dit op? Bij wie moet ik zijn? Hoeveel gaat het me kosten en hoelang zal het ongeveer duren?
Ik krijg niet de juiste verhaal te horen van mijn ouders, ze houden het allemaal zo goed mogelijk geheim..
wat ik ontdekt heb is dat mijn vader een ander vrouw heeft en twee dochters (dus halfzussen)
Ik denk dat hij iemand heeft betaald om schijnhuwelijk aan te gaan met mijn moeder om haar in belgië te krijgen (mijn verdenking tenminste, want adoptie klopte niet meer door DNA-test

ik heb ook twee broers (halfbroers van moederskant)
mijn broers werken voor mijn vader die nogal een vrij groot familiebedrijf heeft, maar mijn vader wilt niet dat ik werk voor hem, ik denk dat hij schrik heeft dat ik in contact kom met zijn dochters en zijn broers enz.. maar soit, de vraag is dan wat gebeurd er dan met de bedrijf als hij overlijdt, want hij is de baas en zijn broers werken ook in die bedrijf en ik niet maar ben wel zijn enigste zoon..
want hij spreekt dan wel van dat ik zijn bedrijf ooit zal moeten overnemen..
Hoe zit het dan met de erfenis, want blijkbaar weten de dochters (van mijn vader) over mijn bestaan en ik weet dat ze alles zullen proberen om zijn erfenis te nemen, mijn vader kan zijn eigen dochters niet uitstaan omdat hij weet dat ze alleen zijn geld willen...
Ik hoop dat het niet te ingewikkeld was maar zou echt heel graag en snel mogelijk wat antwoorden willen hebben
Ben bijna 25jaar en word het stilletjes aan beu om elke keer die vreselijke naam die niet van mij is op het werk aan te horen of elke keer uitleggen aan vrienden die het ontdekken van mijn officiele naam..
Dit heeft een zware schade gebracht aan mijn sociale gedrag!
thx in advance!
grts.