Mijn vrouw is sinds 1994 vastbenoemd in het onderwijs als regentes.
Vanaf 01/09/1997 heeft ze gedurende 5 jaar ‘verlof voor verminderde prestaties wegens 2 kinderen ten laste niet ouder dan 14 jaar’ genomen.
Vanaf 01/09/2002 heeft ze gedurende 6 jaar ‘afwezigheid voor verminderde prestaties wegens 2 kinderen ten laste niet ouder dan 14 jaar’ genomen.
Vanaf 01/09/2008 heeft ze gedurende 7 jaar ‘afwezigheid voor verminderde prestaties persoonlijke aangelegenheden’ genomen.
Bij al deze verloven/afwezigheden was er geen enkele bijpassing/premie/onderbrekingsuitkering van vdab of de staat.
Deze werden allemaal door de personeelsdienst op haar school aangeraden maar ik vrees dat we door het advies te volgen en de verkeerde verlofstelsels te kiezen
tienduizenden Euro’s gemist hebben, geld dat goed van pas zou komen nu we 2 kotstudenten hebben. Ik weet het, het is onbegrijpelijk dat we te goeder trouw waren en zelf niet gezocht hebben naar betere stelsels (met bijpassing/premies). Ik kan het zelf ook niet vatten, temeer daar ik bij elke aankoop/vakantie etc altijd lang zoek naar de beste prijs. Maar gedane zaken nemen meestal geen keer.
Is iemand bekend met deze materie en zou er ergens een manier zijn om retroactief vroegere stelsels te wijzigen en zo een gedeelte van de misgelopen bijpassingen/premies alsnog te verkrijgen?
Alvast bedankt voor jullie input.