Vandaag gaat vriend naar de huurdersbond.
De huisbaas heeft één sleutel al ontvangen van mijn vriend om eventuele nieuwe huurders het appartement te laten zien. Echter, verschaft de huisbaas zich toegang om bijv. rookmelders in het appartement te zetten (in afwachting van installatie), of om binnen te komen om een offerte te laten maken om het appartement te laten herschilderen. Nu wil hij zo snel mogelijk een antwoord van mijn vriend want anders kunnen ze nu al beginnen met het behang te verwijderen en te schilderen. Maar heb ik het mis of kan mijn vriend zeggen dat hij moet wachten tot zal ik maar zeggen 25 mei (contract eindigt 1/6).
Daarbij heeft mijn vriend vriendelijk verzocht om de verdere communicatie via mail of brief te doen. antwoord van de huisbaas, ik heb uw mailadres niet... Maar hij heeft toch het adres??? Worden sms-en ook aangenomen als bewijs?
Voorlopig heeft vriend enkel geantwoord dat het in onderzoek is en dat hij naar de huurdersbond gaat. Stelt dat huisbaas toch begint met schilderen (volgens de offerte) zonder goedkeuring van mijn vriend kunnen de kosten dan verhaald worden op mijn vriend? Mijn inziens niet.
Ah ja en om grappig te eindigen. als mijn vriend niet akkoord is om te betalen om te schilderen, moet hij maar met de toekomstige huurders zien of hij niet kan bijleggen voor de verf?

(te gek voor woorden...) Jammer genoeg was dit via voicemail ingesproken en heeft hij dat bericht niet meer.