Ik had graag jullie advies gekregen ivm het volgende: afgelopen week kreeg ik een telefoontje nav een enquête die ik eerder invulde. Men vroeg of ik interesse had in een welkomstpakket bij Tono. Men bood mij een welkomstpakket aan met een boxershort en een extra paar sokken. Om de één of andere reden heb ik dit aangenomen, normaal doe ik dit nooit... :s Gevolg: de telefoniste registreerde mijn gegevens en stelde blijkbaar een soort van "telefonisch contract" op. Enkele dagen later kreeg ik een mail met de bevestiging van Tono Socks, maar plots blijkt het enkel nog maar over sokken te gaan en spreekt men niet meer over de boxershort?? Dit pakket zou gratis zijn, enkel de verzendkosten zouden voor mijn rekening zijn (dit wist ik wel). Nadien zou men mij maandelijks bvb sokken toesturen tot ik dit stop, uiteraard moet ik die sokken dan wel betalen.
Nu heb ik hier totaal geen interesse meer in en zou ik dit liever stoppen nog alvorens men mij het welkomstpakket stuurt. In de mail staat dat ik recht heb op herroeping van de bestelling tem 29/9. En ook dat de mail gestuurd werd om alles nog eens rustig te kunnen nalezen. Na ontvangst zou ik ook recht hebben op 14 dagen wettelijk vastgelegd herroepingsrecht en nadien nog 14 dagen teruggaverecht.
Ik heb vandaag gebeld dat ik geen welkomstpakket meer wil en kreeg als antwoord: "Dit kan je niet herroepen, je gaat een klantennummer krijgen en dan kan je pas de zendingen stoppen. Maar het welkomstpakket is voor uw rekening."
Dit lijkt me totaal anders dan wat er in de mail stond omtrent recht op herroeping?! Volgens de telefonist had ik dit verkeerd begrepen...
Wat kan ik nu best doen? Tenslotte zijn het ook andere goederen in het pakket dan eerst voorgesteld aan de telefoon. En hoe wettelijk is zo'n "telefonisch contract"?? In ieder geval wil ik geen pakket meer...
Deze fout maak ik nooit meer :s
Bedankt alvast!