De titel legt de situatie niet duidelijk uit, dit zal ik hier doen. Mijn partner en ik zijn bijna 7 jaar samen en hebben besloten te trouwen deze zomer.
Omdat hij uit een vorig huwelijk nog 3 kinderen heeft, betaalt hij daar trouw elke maand alimentatie voor.
Nu begint zijn ex-vrouw moeilijk te doen (ze zal waarschijnlijk van ons nakend huwelijk gehoord hebben) en eist via haar advocaat dat de alimentatie verdubbelt wordt.
Nu is hier al een aparte juridische strijd voor aan de gang en dit is ook niet mijn vraag.
Mijn vraag is dat als ik deze zomer met hem trouw ik dan ook voor die alimentatie moet opdraaien indien hij die niet kan betalen of staat zoiets er los van aangezien ik geen enkele biologische band heb met de kinderen en wij zelf nog twee kinderen hebben?
Wij hebben het financieel heel moeilijk en keken er naaruit om eindelijk te kunnen trouwen. We zijn al verplicht om het feest af te schaffen en gewoon na het stadhuis iets te eten met een kleine groep.
Als daar nu nog eens notariële kosten zouden bijkomen zal die vlieger helemaal niet opgaan en dat is net wat ik niet wil, ik wil ons huwelijk laten doorgaan omdat we zielsveel van elkaar houden en een welgemeende fuck you over te brengen naar zijn ex-vrouw die ons al jaren uit elkaar probeert te halen.
Sorry voor mijn taalgebruik, maar heb al heel wat te verduren gehad.
Alvast bedankt!
Groetjes