Onderverhuren studentenhome

Hyloba
Topic Starter

Onderverhuren studentenhome

#1 , 28 jan 2015 16:20

Gegroet,

Wegens verscheidene en persoonlijke redenen kan een naaste niet blijven in de studentenhome van de UGent waar ze momenteel verblijft.
Volgens het intern reglement kan je enkel bij onderstaande gevallen een verandering aan het contract brengen:

Studenten, die zich officieel uitschrijven en zij, die het bewijs van af studeren tijdens de
eerste zittijd leveren aan de afdeling Huisvesting en verklaren niet de intentie te hebben
om opnieuw een kamer te huren in een studentenhome, kunnen vroegtijdig hun contract
beëindigen in overleg met de huisvestingsdienst.
Studenten kunnen ook om sociale/financiële redenen vóór 1 mei een gemotiveerd
schrijven, vergezeld van een aan vraagformulier toelage/renteloze lening (www.
ugent.be/SocialeDienst), indienen bij de Sociale Dienst. Op basis van een individueel
dossieronderzoek kan hen toelating gegeven worden om tijdens de zomervakantie de
wooneenheid te verlaten en ter beschikking te stellen van de afdeling Huisvesting.

(Intern Reglement ? Studentenportaal ? Universiteit Gent)

Ze gaat niet stoppen met studeren, en 2 maand vroeger de home verlaten is ook geen optie. Verder staat er in het contract niets over onderverhuren of een boete bij het eventueel annuleren van het contract. Ik weet dat je bij de kuleuven een home mag onderverhuren, maar ik weet niks van de ugent.

Kan iemand mij helpen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hyloba
Topic Starter

#2 , 29 jan 2015 13:05

Hmm dit is het intern reglement: http://www.ugent.be/student/nl/meer-dan ... 015-nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Blijkbaar kan ik mijn post niet bewerken.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jan 2015 15:42

Lees eens art 42 en 43 van het reglement en het zal u duidelijk zijn.

Reclame

Hyloba
Topic Starter

#4 , 29 jan 2015 20:37

Lees eens art 42 en 43 van het reglement en het zal u duidelijk zijn.
Hmm vreemd dat ik en 2 anderen daar over gelezen hebben. Maar erg bedankt!
Smerig van de UGent wel, ze kan er echt niet meer blijven :/

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jan 2015 11:12

[Smerig van de UGent wel, ze kan er echt niet meer blijven :/
Wat is daar smerig aan? Jullie hadden het reglement (meer dan waarschijnlijk) niet gelezen alvorens het te ondertekenen. Daarvoor kan je de universiteit toch niet de schuld geven.

Terug naar “Huren”