Gegroet,
Wegens verscheidene en persoonlijke redenen kan een naaste niet blijven in de studentenhome van de UGent waar ze momenteel verblijft.
Volgens het intern reglement kan je enkel bij onderstaande gevallen een verandering aan het contract brengen:
Studenten, die zich officieel uitschrijven en zij, die het bewijs van af studeren tijdens de
eerste zittijd leveren aan de afdeling Huisvesting en verklaren niet de intentie te hebben
om opnieuw een kamer te huren in een studentenhome, kunnen vroegtijdig hun contract
beëindigen in overleg met de huisvestingsdienst.
Studenten kunnen ook om sociale/financiële redenen vóór 1 mei een gemotiveerd
schrijven, vergezeld van een aan vraagformulier toelage/renteloze lening (www.
ugent.be/SocialeDienst), indienen bij de Sociale Dienst. Op basis van een individueel
dossieronderzoek kan hen toelating gegeven worden om tijdens de zomervakantie de
wooneenheid te verlaten en ter beschikking te stellen van de afdeling Huisvesting.
(Intern Reglement ? Studentenportaal ? Universiteit Gent)
Ze gaat niet stoppen met studeren, en 2 maand vroeger de home verlaten is ook geen optie. Verder staat er in het contract niets over onderverhuren of een boete bij het eventueel annuleren van het contract. Ik weet dat je bij de kuleuven een home mag onderverhuren, maar ik weet niks van de ugent.
Kan iemand mij helpen?