Indien men onder bijlage 6 valt door een ziekte of de gevolgen van de medicatie, is men rij-ongeschikt, en het rijbewijs ongeldig ...
En valt kwispels moeder daaronder? Niemand hier kan dit beoordelen. Het enige wat we weten is dat ze een bepaald medicament neemt, waarbij in de bijsluiter niet expliciet staat dat rijden met de wagen niet mag.
Kwispel zélf merkt als leek al dat zijn moeder "anders" rijdt.
Mijn vader rijd ook "anders" dan pakweg 20 jaar geleden (= minder veilig dan toen), maar rijdt nog altijd beter dan vele andere chauffeurs. Hij neemt GEEN medicatie.
Ik heb het met mijn vader ook zelf gemerkt, volgens de behandelende arts was er niets aan de hand.
Voorzichtig zijn was OK ... jaja.
Bleek gewoon een gevaar op de baan.
Met alle respect, maar uw ervaring projecteren op die van de topic starter is niet echt objectief.
Zoals ik al zei: als de topicstarter geen bewijs heeft dat het ongeval een oorzakelijk verband heeft met het ongeval, zie ik niet in wat hij gaat beginnen.
Zelfs op een bijsluiter van doordeweekse pijnstiller staat wel dat er "mogelijk" een effect kan zijn, en als dit al voorkomt, dat je in dat geval beter niet meer met de wagen rijdt. Stel dat ik dan een pijnstiller neem voor ik naar het werk vertrek, en ik veroorzaak een ongeluk. Is die pijstiller en bijgevolg de apotheek waar ik hem kocht of de producent, dan verantwoordelijk voor dat ongeval? Ik denk het niet...
Afin, als de topic starter meent hiermee verder te willen gaan, kan hij dit altijd doen, maar ik geef hem weinig kans, eerlijk gezegd (of hij moet een wel héél erg goede advocaat vinden).