Beste forumleden
Wegens ziekte moest ik vandaag naar de controlearts
Omdat een lavabo over aan het lopen was kon ik onmogelijk weggaan want dit zou mijn aansprakelijkheid in het gedrang brengen.
Quid? Onwettig afwezig of overmacht.
overmacht indien je kan aantonen dat je alle maatregelen genomen hebt om:
A) de controlearts te verwittigen
B) een onmiddellijk herstel (via eventueel een dure spoedservice) van je lavabo te regelen.
C) de hoofdkraan af te sluiten en dit (bewijsbaar) niet lukte (maw: interventie van je watermaatschappij én factuur).
Vandaag is je reden van overmacht geen reden meer, gezien je alle voorzorgen kon nemen om vandaag iemand anders in je huis te laten.
Vandaag zit ik in ziekteverlof t/m 18 juli.
Vanzelfsprekend kan ik nu geen overmacht inroepen toch bedankt om me hier attent op te maken
A) ja
B) ja concreet kan de overloop het debiet van het water niet aan bij een vergetelheid. Ik huur via het svk en ze zijn van mening dat hoewel de overloop van de badkamer perfect zijn dienst doet zeggen ze dat een overloop niet gemaakt is om over te lopen indien per abuus de stop erin zit

Logica was dan ook een buisvak van me. Zoniet zou ik zeggen dat men hier de tactiek van "we leggen het uit zoals het ons het beste uitkomt" toepast?
C) NVT
Als dit nog 1 keer gebeurd krijg ik mijn ontslag aldus mijn MA. De enigste uitzondering die ze zou beschouwen als overmacht of beter een arbeidsongeval is dus een ongeval van of naar het werk.
Er zal toch een beslissing van het comité nodig zijn want hoe kan ik anders zulke beslissing aanvechten?
Ik doe mijn werk graag en met toewijding dat weet men (werk = inkomen)
Alvast bedankt.
mvg