Dit is dus geen goed nieuws.
Ik val dus initieel in geen enkele van deze 7 categorieën.De mogelijkheid tot inschrijving op een referentieadres is strikt beperkt tot 7 categorieën van personen:
- de personen die in een mobiele woning verblijven;
- de personen die minder dan een jaar afwezig zijn uit de gemeente voor studie- of zakenreizen;
- de leden van het burgerpersoneel en militair personeel van de Krijgsmacht, in garnizoen in het buitenland, en hun gezin;
- de personeelsleden van de rijkswacht die de Krijgsmacht vergezellen of een andere opdracht uitvoeren in het buitenland;
- de leden van het diplomatiek of consulair personeel en hun gezin;
- de leden van het personeel van de ontwikkelingssamenwerking en hun gezin;
- de daklozen.
Beste Berenod,
Een adres op papier of een postadres hoe dat wij dit soms noemen kan je verkrijgen via het OCMW.
Op de onderstaande link vind je wat meer informatie:
http://www.ocmw-info-cpas.be/images/upl ... s__Nl_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan je ook nog volledig inschrijven bij familie of vrienden, maar uit je mail kon ik afleiden dat dit niet echt een optie is.
Voor verdere vragen kan U steeds contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groeten,
Onthaalteam
Onthaalteam | Algemeen Onthaal | CAW Metropool vzw
Vrijdagmarkt 11 | 2000 Antwerpen
tel. 03 232 16 19 | fax 03 213 28 62
onthaalteam@cawmetropool.be | http://www.cawmetropool.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad, net, juist, een klein beetje ervoorbij met 44Je zat 20 jaar in het buitenland, dus ik veronderstel dat je de 40 voorbij bent. Dat maakt het er niet makkelijker op om werk te vinden, ook al omdat we met een crisis zitten. Vraag gelijk een leefloon aan, schrijf je in voor een sociale woning. Met een leefloon vang je mogelijke problemen op en kan je je huidige plan ook uitwerken. Men kan je in principe geen leefloon weigeren.
Maar volgens de link die Fransiscus me gaf, is de gemeente niet verplicht me in te schrijven op een referentie adres, daar dit strikt gereguleerd zou zijn en ik niet in een van de gereguleerde situaties val.Een familielid kan u ook tijdelijk een referentieadres geven (dat is iets anders dan op dat adres ingeschreven staan). Op die manier hebt u wel een administratief adres en de persoon die het RA geeft ondervindt hiervan geen gevolgen.
Lijkt mij de meest logische start.