Hallo,
Vorig jaar contacteerde mijn moeder een aannemer om een buitenmuur te bepleisteren. Deze was door het winterweer (en ouderdom) deels afgebrokkeld.
Onze vraag was simpel, herstel deze muur, dwz alle scheuren, barsten, loszittende delen loskappen en dan alles bepleisteren met cement. We kregen een offerte met de beschrijving van loskappen loshangende delen, bepleisteren (23m²) en afvoer afval.
Nu (1 jaar later) werden de werken uitgevoerd. Totaal 15m² bepleisterd, scheuren nog aanwezig, nog enkele (oude) hol klinkende delen bepleistering aanwezig. Ook zijn er al kleine haarbarstjes in de nieuwe bepleistering. Totale werktijd 5u met 2 man (waarvan 1 een uur weg was om stelling te halen), en 7 zakken cement en 2 zakken zand gebruikt.
Ik heb de aannemer gesproken en hem op enkele punten gewezen. Nu beweerd hij dat de werken werden uitgevoerd volgens afspraak. Zelfs dat hij meer gedaan heeft dan wat gevraagd werd (nog enkele stukken afgekapt). Oor heeft hij niet naar de opmerkingen, enkel dat we de rekening betalen (1400€) en dat hij dan, na het bouwverlof, op zijn erewoord zal komen zien wat hij nog kan doen.
Ik heb geen zin om de rest van de rekening te betalen (werd al een voorschot van 300€ betaald), zeker niet tot het volledig goed is afgewerkt.
Wat kan/mag ik nu doen zonder in de problemen te komen vb. deurwaarder, ...
Kadans