Het zit als volgt.. Sinds dit jaar werk ik als bediende en niet meer als zelfstandige weliswaar in hetzelfde bedrijf ( kinderopvang)
Twee weken geleden was er niet voldoende werk (veel kinderen ziek) en moest ik niet gaan.
Men baas zei geen probleem, het is collectieve sluiting, je loon wordt door acv uitbetaald ( werd verteld door sobumid)
ben zo'n twee weken thuis geweest. Nu terug aan de slag.
heb wel 11 compensatiedagen, maar die stonden al vast daar we in het paasverlof 1 week gesloten zijn en 1 week tussen kerst en nieuwjaar.
voor het groot verlof, 4 weken zou ik blijkbaar wel uitkering krijgen
baas belt terug naar sobumid, blijkbaar telt die collectieve sluiting is niet wegens jaarlijks verlof en zou hier toch geen recht op hebben daar ik al 4 weken krijg in groot verlof. De opvang is dan die tijd gesloten dus, en er zijn geen kinderen, daarnaast werk ik ook als bediende en is het blijkbaar enkel als arbeider dat men hier recht op heeft. Met gevolg dat ik nu voor die twee weken geen loon heb en ook geen uitkering blijkbaar.
die uren inhalen is praktisch onmogelijk, daar ik al 40u werk en men baas me die niet " wettelijk " wil uitbetalen daar die dan moet op betalen, ..;
Klopt het inderdaad dat ik geen recht heb op een uitkering?
het papier die moest worden ingevuld is als volgt:
Verzoek aan werkgever:
ik ...
vraag hierbij om van het werk afwezig te zijn zonder behoud van mijn loon:
als reden staat er bij genoteerd, collectieve sluiting: kinderopvang gesloten wegen ziekte alle kinderen.
ingevuld door werkgever.