Ik heb 15 maand geleden materiaal gekregen van een sponsor. Wij mochten dit gebruiken tot ze alles zouden terug vragen.
Na 3 maand bleek de samenwerking niet verlopen zoals wij het hadden gehoopt. Wij hebben een groot deel van het gekregen materiaal terug gebracht. Een deel ervan konden wij niet direct vervoeren en dat hebben wij ook direct gezegd. De eigenaar zei ons dat wij de rest konden houden en dat hij ons wel zou contacteren. 2 maand later hebben wij de eigenaar gevraagd of wij als er geen sprake meer zou zijn van sponsoring het overige materiaal eventueel zouden kunnen overkopen. Daarop kregen wij een reactie met de vraag onze gegevens door te sturen. Dit waarschijnlijk om een factuur op te stellen.
Ik was persoonlijk niet te vinden om hem te contacteren omdat hij tenslotte gezegd had dat hij ons zou terug contacteren wat hij nooit gedaan heeft... maar de voorzitter wou recht in zijn schoenen staan zei hij. Ze hebben ons ook maanden aan het lijntje gehouden en wat wij mochten houden was eigenlijk een soort van schadevergoeding voor de problemen die wij gekend hebben doordat ze niet fair waren geweest. Daarom dat ik het niet OK vond dat de voorzitter ze ging contacteren... juist is juist maar ik ben enkel eerlijk tegen mensen die dat ook zijn.
Wij hebben alle gegevens niet kunnen opsturen omdat er enkele problemen waren met de vzw zelf. Maar wij hebben eigenlijk niets meer gehoord... We zijn 9 maand verder en ze hebben dus het materiaal nog altijd niet terug gevraagd en ze hebben ook niet gevraagd om dit te betalen.
Mijn vraag... tot hoeveel dagen, weken, maanden of jaren tijd hebben ze om dit geld te eisen? IS er geen "vervaldatum" voor zo'n zaken? Of kan het zijn dat ze bijvoorbeeld binnen 3 jaar zien dat ze dat nog niet gekregen heb en het dan nog komen opeisen?