Hallo,
ik weet niet of mijn vraag hier wel helemaal op de juiste plaats staat, maar ik weet niet goed waar ik ze wel moet zetten...
Een zestal maanden geleden hebben we een woning + grote tuin gekocht. Doordat het hier een verbouwing betreft die nooit tot een einde is gebracht, liggen en lagen er hier wat recuperatiematerialen die we wilden hergebruiken in onze verbouwing (bakstenen, tegels...).
Nu merken we dat die dingen, samen met o.m. een paar honderd meter tuinslang om een zwembad te vullen, een grote BBQ, een kruiwagen... het ene na het andere verdwijnen richting buren. Die buren beroepen er zich op, dat de goederen hen door de vorige eigenaar zouden toegezegd zijn. Het lijstje van wat hen dan precies zou toegezegd zijn, wil nogal eens variëren... Als ik alle versies samenneem gaat het om alles wat los zit en wat ze kunnen gebruiken. In de koopakte wordt daar geen enkele melding van gemaakt.
Tja: van wie zijn die spullen nu? Van wie zijn de roerende goederen die na verkoop van een onroerend goed achtergebleven zijn?