Mijn aannemer heeft funderingsbeton gegoten bij deze lage temperaturen (-7 tot -10°)
Normaal mag beton slechts gestort worden indien er minstens 72 uren een temperatuur van minimum 5° boven 0 is.Wat kunnen wij doen voor de mogelijke gevolgen van deze fout?
Hoe bewijzen indien er ooit nadelige gevolgen zijn van deze fouten?
Kunnen wij ons nu al indekken daartegen?
De architect heeft hem opgebeld om geen betonplaat te storten anders was dit ook nog gebeurd?
Ik had de architect op de hoogte gebracht en zij hebben bevel gegeven om dit beton niet te storten
Is dat zo ?
Wat doen ze in koudere landen denk je ?
Je moet je geen zorgen maken, er zijn tal van toeslagstoffen om te kunnen storten bij dit weer, zelfs nog lagere temperaturen. Als de beton van een centrale komt, ben je safe. Zij zullen alvast hun centrale niet openen als er gevaar is. Als ie de beton daar zelf zat te draaien ja dan heb ik ook mijn twijfels,,,
Als je je aannemer gaat aanvallen, moet je wel zeker zijn hé,... is niet aangenaam voor vaklieden op de vingers worden getikt door mensen die iets gelezen hebben op het net of elders.
Zie ook
http://www.heidelbergcement.com/NR/rdon ... 102011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;