aannemer goot funderingsbeton met -7 tot -10°

Rebecca78
Topic Starter

aannemer goot funderingsbeton met -7 tot -10°

#1 , 02 feb 2012 23:03

Mijn aannemer heeft funderingsbeton gegoten bij deze lage temperaturen (-7 tot -10°)
Normaal mag beton slechts gestort worden indien er minstens 72 uren een temperatuur van minimum 5° boven 0 is.
Wat kunnen wij doen voor de mogelijke gevolgen van deze fout?

Hoe bewijzen indien er ooit nadelige gevolgen zijn van deze fouten?
Kunnen wij ons nu al indekken daartegen?
De architect heeft hem opgebeld om geen betonplaat te storten anders was dit ook nog gebeurd?
Ik had de architect op de hoogte gebracht en zij hebben bevel gegeven om dit beton niet te storten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 feb 2012 23:40

schriftelijk?

Architect met deurwaarder vaststellingen laten verrichten?

patjebrussel

#3 , 03 feb 2012 08:35

Mijn aannemer heeft funderingsbeton gegoten bij deze lage temperaturen (-7 tot -10°)
Normaal mag beton slechts gestort worden indien er minstens 72 uren een temperatuur van minimum 5° boven 0 is.Wat kunnen wij doen voor de mogelijke gevolgen van deze fout?
Hoe bewijzen indien er ooit nadelige gevolgen zijn van deze fouten?
Kunnen wij ons nu al indekken daartegen?
De architect heeft hem opgebeld om geen betonplaat te storten anders was dit ook nog gebeurd?
Ik had de architect op de hoogte gebracht en zij hebben bevel gegeven om dit beton niet te storten
Is dat zo ?
Wat doen ze in koudere landen denk je ?

Je moet je geen zorgen maken, er zijn tal van toeslagstoffen om te kunnen storten bij dit weer, zelfs nog lagere temperaturen. Als de beton van een centrale komt, ben je safe. Zij zullen alvast hun centrale niet openen als er gevaar is. Als ie de beton daar zelf zat te draaien ja dan heb ik ook mijn twijfels,,,

Als je je aannemer gaat aanvallen, moet je wel zeker zijn hé,... is niet aangenaam voor vaklieden op de vingers worden getikt door mensen die iets gelezen hebben op het net of elders.
Zie ook http://www.heidelbergcement.com/NR/rdon ... 102011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

ippa

#4 , 03 feb 2012 09:11

Technisch gezien kan dit, doch er zijn uiteraard additieven nodig.

In principe mag de aannemer uiteraard geen enkel risico nemen en nog allerminst in het geval als het over funderingsbeton gaat. U kunt gerust vragen om een bewijs van de betoncentralewelk additief er werd toegevoegd en de concentratie ervan.

Op basis van de regelgeving SECO zullen ze u dit snel geven.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 feb 2012 15:14

Heb ooit een reportage gezien van in Siberië van de VRT Terug naar Siberië met onder andere het volgen van een bouwwerf in Siberië .....

Er wordt onder andere gemetseld met hete mortel en bouwvakkers vriezen pas uit bij temperaturen onder -45°C, dus hier zijn het doetjes hé :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lori

#6 , 03 feb 2012 15:28

Mijn man werkt in de betonsector en zij zijn nog steeds volop met beton storten/maken bezig .Duurt alleen ietsjes langer voor het droogt .

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 feb 2012 15:39

Blijkbaar heeft uw architekt dringend bijscholing nodig.

ganapathi tantra

#8 , 03 feb 2012 19:31

Amaai moest iedereen klagen bij dit weertje dan zou ik geen werk meer hebben.
Trouwens de vrieskou zit ook nog niet echt in de grond hé.
Meer of additieven genoeg hoor. Betonwerkers voorzien nu vooral problemen met hun machines zelf en niet met het beton.
Dus als er al een probleem is is het er een van materieel en niet van materiaal
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Aanneming”