Het zoontje van mijn vriend wordt eind deze maand 2,5 jaar en mag na de krokusvakantie voor het eerst naar school. Hij is heel leergierig en ook op de crèche zeggen ze al van voor de kerstvakantie dat hij er echt wel aan toe is. Nu is de eerste dag na de krokus toevallig een dag dat zijn zoon bij ons is. De mama weigert dan ook om hem al naar school te laten gaan! Ze wil hem pas na Hemelvaartdag naar school laten gaan (want ook de eerste dag na de paasvakantie is de zoon bij ons en de eerste dag na Hemelvaart bij haar...). We hebben haar al laten weten dat ze uiteraard mee mag komen naar school. Dat lijkt me toch logisch, niet?! Maar om daarvoor haar zoon nog wat langer van school te houden, dat lijkt me toch echt ongelooflijk egoïtisch... Kunnen wij hier iets aan doen? Kunnen we hem toch naar school brengen (met alle gevolgen misschien van dien...wellicht een tirrade aan de schoolpoort). Wat als ze zegt tegen de school dat ze niet wil dat hij al start? We moeten hiervoor toch niet opnieuw naar de rechtbank gaan? (ze sleept ons voor het minste naar de rechtbank). Of moeten we echt maar aan haar grillen toegeven? De moeder heeft het altijd maar voor het zeggen blijkbaar...
Ik vind het echt zonde voor dat manneke want hij staat elke dag al te springen om naar school te mogen en hij verveelt zich echt op de crèche.