Toilet verstopt quasi wekelijks

Lawrence
Topic Starter

Toilet verstopt quasi wekelijks

#1 , 11 dec 2011 12:19

Ik huur sinds september samen met een vriendin een appartement in 1000 Brussel, we hebben een contract van 3 jaar getekend.

Al sinds het begin is het toilet hier regelmatig ernstig verstopt (om één of andere reden vaak in het weekend maar dit terzijde). Wanneer dit gebeurt is zowel het toilet als de douche verstopt, hetzelfde gebeurt dan ook bij één van onze buren. Dit weekend gebeurde het opnieuw terwijl er hier niemand was thuisgeweest dus het probleem ligt niet aan het feit dat wij er onnodig veel papier of verkeerde dingen in gooien. Het is soms, deze keer ook, zodanig erg dat er nu dus ook 10 cm water en stront in de badkuip staan. Ik heb dit meteen gemeld aan de concierge die in het gebouw woont, na hem niet gehoord te hebben heb ik de huisbazin gebeld, zij nam niet op dus heb ik haar per SMS op de hoogte gebracht.
Dit probleem maakt mijns inziens het appartment tijdelijk onbruikbaar, het is al vaak gebeurd en ik ben zeker dat het nog zal gebeuren. Nu is mijn vraag: wat kan ik hier aan doen? Is het toegelaten dat ik geen huur betaal voor de dagen waarop dit gebeurt en er geen hulp wordt geboden door de huisbazin? Hoe kan ik er voor zorgen dat dit structureel wordt opgelost?

Dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lawrence
Topic Starter

#2 , 11 dec 2011 12:21

kleine toevoeging, kan/moet ik dit officieel laten vaststellen? Waar? Door wie?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2011 12:52

Stoppen met het betalen van de huur voor die dagen dat er problemen zijn mag niet en is ook geen goed signaal naar een eventuele vrederechter toe.
Oplossing: Verhuur aangetekend in gebreke stellen, en hem x dag de tijd geven het probleem op te lossen, alhoewel ik vermoed dat het niet zo snel zal gaan. Is het een mede-eigendom met een syndicus?
Zeker al beginnen die ook aangetekend op de hoogte te brengen. Dringend e zaken mag hij onmiddelijk aanpakken, maar als het grotere wezrken zijn, zal hij de goedkeuring van de VME moeten hebben.
Als alles blijft aanslepen, naar de vrederechter trekken.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 dec 2011 16:42

En bij de andere huurders/eigenaars ook dat probleem???

Vandebos

#5 , 11 dec 2011 17:04

In de link in onderschrift vindt u een document "wie doet wat". Dit bevat het parcours dat u dient af te leggen vooraleer u naar de vrederechter kan stappen met een degelijk dossier.
Aangetekend schrijven naar eigenaar en syndicus met een ingebrekestelling wegens het niet uitvoeren van dringende herstellingen mocht hij hierop niet tijdig ingaan is de eerste stap.

Terug naar “Huren”