Ik huur sinds september samen met een vriendin een appartement in 1000 Brussel, we hebben een contract van 3 jaar getekend.
Al sinds het begin is het toilet hier regelmatig ernstig verstopt (om één of andere reden vaak in het weekend maar dit terzijde). Wanneer dit gebeurt is zowel het toilet als de douche verstopt, hetzelfde gebeurt dan ook bij één van onze buren. Dit weekend gebeurde het opnieuw terwijl er hier niemand was thuisgeweest dus het probleem ligt niet aan het feit dat wij er onnodig veel papier of verkeerde dingen in gooien. Het is soms, deze keer ook, zodanig erg dat er nu dus ook 10 cm water en stront in de badkuip staan. Ik heb dit meteen gemeld aan de concierge die in het gebouw woont, na hem niet gehoord te hebben heb ik de huisbazin gebeld, zij nam niet op dus heb ik haar per SMS op de hoogte gebracht.
Dit probleem maakt mijns inziens het appartment tijdelijk onbruikbaar, het is al vaak gebeurd en ik ben zeker dat het nog zal gebeuren. Nu is mijn vraag: wat kan ik hier aan doen? Is het toegelaten dat ik geen huur betaal voor de dagen waarop dit gebeurt en er geen hulp wordt geboden door de huisbazin? Hoe kan ik er voor zorgen dat dit structureel wordt opgelost?
Dank bij voorbaat.