Ik heb een zaak aangespannen bij de vrederechter. De uitspraak was anderhalve week geleden. Het vredegerecht heeft de uitspraak verzonden naar mijn advocaat. Die zegt nog niets ontvangen te hebben.
Ik zit in mijn hoofd met de 'je moet in beroep gaan binnen een maand na de uitspraak'. Mijn advocaat, die haast had, zei dat die termijn pas gaat lopen 'als de uitspraak betekend is' en moest daarna weg. De mevrouw bij het Vredegerecht zei hetzelfde: 'de kennisgeving die wij stuurden naar beide advocaten is ook niet meer dan dat, een kennisgeving. De uitspraak moet eerst nog betekend worden'. En van haar moest ik de rest maar aan mijn advocaat vragen - die weg moest...

Nu, wat houdt dit 'betekenen' dan in? Want ik wil zeker zijn dat er door wat voor reden dan ook de termijn verstrijkt en ik niet meer in beroep kan gaan.
Hier:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=13461" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat namelijk dat iets wat gewoon met de post gestuurd is ook al een 'betekenis van het vonnis is', hetgeen strijdig is met de uitleg van mijn advocaat en met de uitleg van de Vredegerechtmevrouw.
Kan iemand mij helpen?
Alvast zeer bedankt voor het antwoord,
Groeten,
Ron