De 1 cent problematiek in grootwarenhuizen en supermarkten

JohnD
Topic Starter

De 1 cent problematiek in grootwarenhuizen en supermarkten

#1 , 06 jan 2011 13:24

Ik heb het al een paal maar meegemaakt en enkele dagen geleden nog bij ****.

Je betaalt cash en je mankeert een onnozele cent. Dat is voor zij die het zich nog herinneren minder dan een halve Belgische frank.
Je kan de goederen niet meenemen - afhankelijk van in welk grootwarenhuis of welke supermarkt je zit - omdat die cent ontbreekt (let wel in de meeste gevallen word die cent wel door iemand anders bijgepast - maar daar gaat het hier niet over). Tot daartoe geen enkel probleem. Kommentaar van de o zo domme kassierster. "Mr. als wij dat bij elke klant zouden moeten doen !!". Alsof elke klant zich daarmee zou bezighouden.

Wat mij hier vooral stoort is het feit dat als jij van hun een Eurocent tekort hebt je je daar maar moet bij neerleggen en je door iedereen kwaad bekeken word.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

neogoa

#2 , 06 jan 2011 14:25

Heel raar, jij gaat naar de winkel en neemt exact het juiste bedrag mee ofzo? en kom dan voor de verrassing te staan dat de prijs 1 cent gestegen is?

Ik geef je volledig gelijk de klant blijft koning, wat is nu een onnozele cent, right?... Betere een contente klant dan slechte reclame zou ik zeggen.

Maar vind het toch raar dat je dit al een paar keer tegengekomen bent.

Misschien dan maar het Amerikaans systeem invoeren 'leave a penny take a penny'
Laatst gewijzigd door neogoa op 06 jan 2011 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

artemis

#3 , 06 jan 2011 14:33

Als ik cash betaal in de supermarkt heb ik meestal ietsje meer eurocentjes op zak, anders heb ik nog mijn bankcontactkaart.

De enige situaties mij bekend waarbij zoiets zich voordeed waren clochards die leeggoed sprokkelen om dan met dat statiegeld iets te kopen en net 'iets' te kort kwamen.

Reclame

bartvdv

#4 , 06 jan 2011 15:40

Domme problematiek die aangezwengeld werd door verschillende beroepsfederaties. Geld laten tellen door de bank, kost inderdaad geld, maar die kost wordt wel doorgerekend in de algemene kosten en dus aan de consument. Binnenkort zijn de stukjes van 2 cent en 5 cent aan de beurt. Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren mocht er op de bankrekening van de cassière iedere maand één cent minder worden gestort dan wat er op de loonbrief staat. Zou ze die ook laten liggen?

JohnD
Topic Starter

#5 , 06 jan 2011 17:24

Heel raar, jij gaat naar de winkel en neemt exact het juiste bedrag mee ofzo? en kom dan voor de verrassing te staan dat de prijs 1 cent gestegen is?
Nee, excuseer laat me het even duidelijker maken, want eerlijk gezegd versta ik niet waarom je denkt dat ik exact het juiste bedrag meeneem. Dat zou te gek zijn nietwaar.
Situatie: ik heb toevallig zoals laatst mijn portefeuille vergeten waarin mijn CC's zaten, en kom slechts tot die vaststelling aan de kassa. Ik had nog wat cash op zak maar moest toch een aantal items achterlaten. Voor een item van een 3-tal € (fles drank) kwam ik 0,01 € te kort om het te kunnen meenemen. Ik moest het dus achterlaten van de kassierster. Gelukkig was er voor mij nog een vriendelijke filmregisseur (daar zijn er aantal van in de stad waar ik woon) aan het inpakken. Die vroeg mij gewoon "hoeveul edde gai nodig schat ?". Ik kreeg van hem 1€.
Ik geef je volledig gelijk de klant blijft koning, wat is nu een onnozele cent, right?... Betere een contente klant dan slechte reclame zou ik zeggen.
Wel ja maar ik heb ook reeds situaties meegemaakt waar ik van hen een Eurocent moet hebben die ze niet kunnen weergeven. Dan moet ik het maar goed vinden en er geen probleem van maken zeker ? Ik heb het hen al dikwijls vergeven dat ze die ene Eurocent niet kunnen weergeven. No way in het vervolg ! De volgende keer sta ik op mijn strepen in diezelfde supermarkt.

Overigens heb ik raar of zelden meer dan 20 € op zak en betaal ik alles met CC.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Praat café”