Heel raar, jij gaat naar de winkel en neemt exact het juiste bedrag mee ofzo? en kom dan voor de verrassing te staan dat de prijs 1 cent gestegen is?
Nee, excuseer laat me het even duidelijker maken, want eerlijk gezegd versta ik niet waarom je denkt dat ik exact het juiste bedrag meeneem. Dat zou te gek zijn nietwaar.
Situatie: ik heb toevallig zoals laatst mijn portefeuille vergeten waarin mijn CC's zaten, en kom slechts tot die vaststelling aan de kassa. Ik had nog wat cash op zak maar moest toch een aantal items achterlaten. Voor een item van een 3-tal € (fles drank) kwam ik 0,01 € te kort om het te kunnen meenemen. Ik moest het dus achterlaten van de kassierster. Gelukkig was er voor mij nog een vriendelijke filmregisseur (daar zijn er aantal van in de stad waar ik woon) aan het inpakken. Die vroeg mij gewoon "hoeveul edde gai nodig schat ?". Ik kreeg van hem 1€.
Ik geef je volledig gelijk de klant blijft koning, wat is nu een onnozele cent, right?... Betere een contente klant dan slechte reclame zou ik zeggen.
Wel ja maar ik heb ook reeds situaties meegemaakt waar ik van hen een Eurocent moet hebben die ze niet kunnen weergeven. Dan moet ik het maar goed vinden en er geen probleem van maken zeker ? Ik heb het hen al dikwijls vergeven dat ze die ene Eurocent niet kunnen weergeven. No way in het vervolg ! De volgende keer sta ik op mijn strepen in diezelfde supermarkt.
Overigens heb ik raar of zelden meer dan 20 € op zak en betaal ik alles met CC.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard