30 jaar geleden heeft mijn vader een notarieel testament laten opstellen. 26 jaar geleden heeft hij dat bij dezelfde notaris laten vernietigen. Nu is mijn vader overleden en aangezien er geen testament meer was, noch huwelijkcontract, heb ik een attest van erfopvolging aangevraagd bij de Registratie.
Tot mijn grote verbazing weigeren ze dat attest af te leveren en beweren ze dat er volgens het Centraal Register van Uiterste Wilsbeschikking het testament nog steeds zou bestaan. De notaris die destijds het testament heeft opgesteld en later vernietigd bevestigt mij dat het testament niet meer bestaat aangezien het op vraag van mijn vader destijds werd vernietigd. Kort voor zijn overlijden herinnerde mijn vader me er trouwens nog aan dat het oude testament niet meer bestond en dat er ook geen enkel ander bestaat.
Ik kan alleen maar hopen dat de notaris die schrapping niet aan het CRT is vergeten door te geven. Hij heeft me wel een fiche getoond waarop zijn kantoor de schrapping heeft genoteerd. Er is dus geen enkele twijfel dat mijn vader de vernietiging heeft gevraagd bij die notaris.
Wat kan ik nu verwachten indien blijkt dat de notaris dat niet heeft doorgegeven aan CRT of dat er bij CRT een fout is gebeurd?