#1 , 09 okt 2026 22:33
Goededag. Omdat wij binnenkort de wachtmuur van onze woning willen voorzien van isolatie en afwerking in crepi, vroeg ik mij af of er nog mensen zijn die een overeenkomst met de buren hebben gesloten hierover. Wij hebben geen echte problemen met onze buren, en ik denk wel dat ze nogal inschikkelijk zijn, maar ik had toch graag wel één en ander op papier gezien. Vooral met het oog op de toekomst als hun woning (met de bijhorende bouwgrond aan onze zijde) zou worden verkocht en wij mogelijks kunnen worden gedwongen om de isolatie weg te breken mochten er bouwplannen zijn bij de volgende eigenaars. Ik denk dat onze woning (1965) op de perceelsgrens staat, al kan ik hiervan niets terugvinden op het plan of in de akte. Ik weet ook dat een landmeter hiervoor de aangewezen persoon is om zeker te zijn, maar volgens twee van de gecontacteerde aannemers is het waarschijnlijk dat onze woning op de perceelsgrens is gebouwd. Op het internet kan men genoeg voorbeelden vinden van een overeenkomst en wat daar allemaal in moet staan maar nu is de vraag, is het nodig om een overeenkomst via een notaris te laten bekrachtigen,of volstaat het dat de partijen een schriftelijk akkoord ondertekenen? En dan nog de termijn van de overeenkomst. Wat gebeurt er als de huidige bewoners komen te overlijden en het pand met de bijhorende bouwgrond krijgt nieuwe eigenaars? Alvast dank voor de toelichting en tips!