ceremoniewagens

sts
Topic Starter
Berichten: 1

ceremoniewagens

#1 , 22 jun 2009 20:39

Voor ons huwelijk zijn wij in contact gekomen met een wagenservice teneinde ons transport op die dag te regelen. Een voorbarig contract werd getekend voor enkele wagens en een voorschot vastgesteld. Een kopie zou later per post/mail worden bezorgd. Per mail werd een aanvraag voor de kopie van het contract gedaan, echter een blanco contract werd opgestuurd.

Teneinde zeker te spelen om onze reservatie vast te hebben, werd een voorschot overgeschreven. Bij storting van de voorschot werd uitdrukkelijk een tweede maal naar de kopie van het getekend contract gevraagd en alweer werd een blanco exemplaar bezorgd.

Korte periode voor ons huwelijk stuurden wij de details van het traject electronisch door, waarna de reactie volgde dat een van de wagens niet meer in het bezit was van de leverancier. Hiervan werden wij niet eerder verwittigd. Volgende dag bij telefonisch contact kwamen we te weten dat ook de andere wagen niet meer in het bezit was van de leverancier, welke dan een voorstel deed voor twee andere wagens.

Deze wagens waren niet geschikt, aldus onze reactie om geen gebruik meer te maken van de diensten van de leverancier en de vraag om het voorschot terug te betalen. De telefonische reactie hierop was dat dit ging om een annulatie en daardoor geen terugbetaling meer mogelijk was.
Resultaat: geen contract en geen terugbetaling.

Enige materialen ter beschikking zijn lege contracten, een bewijs van overschrijving en e-mail communicaties.

Welke acties kan ik als consument hiertegen ondernemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 23 jun 2009 00:38

hen schriftelijk in gebreke wegens het niet kunnen leveren van de dienst (de wagens) die men u beloofd had.

Het feit dat u een voorschot heeft gestort kan dienst doen als bewijs.
U heeft trouwens een bericht dat één van de wagens niet meer beschikbaar is.

In dit schrijven haalt u op een beleefde en systematische wijze het gehele verloop van de situatie aan, verzoekt u vriendelijk om wegens niet kunnen leveren van de beloofde diensten en dat het voorschot u wordt teruggestort op rekening X. Dat u hen 10 dagen na eerste aanbieding van dit schrijven de tijd geeft om aan uw verzoek te voldoen. Dat u bij niet terugbetaling een geding zal aanspannen bij het lokale vredegerecht wegens niet naleving van de overeenkomst.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”