Ik heb 10 maanden terug een tweedehandswagen gekocht. De eerste maanden was alles OK, na een 4-tal maanden hoorde ik een tikkend geluid onder de motorkap. Ik ben hiermee langsgeweest bij de garage van aankoop maar volgens hen was dit niets. Enkele maanden later had ik soms last van startproblemen, bij het onderhoud vertelde ik dit maar er was terug niets aan de hand. Vorige week heb ik mijn wagen binnen gedaan bij een officiële garage om een diagnose te stellen, ik had hen gevraagd om een offerte op te maken indien er kosten aan de wagen waren.
Het shockkerede resultaat kan je hier zien http://www.naturepix.be/offerte_herstel.pdf . Bijna 3000 euro kosten aan diverse onderdelen ...
Ik ben hiermee naar de garage van aankoop getrokken. Daar konden ze in eerste instantie niet lachen met het feit dat ik naar een andere garage geweest ben voor een diagnose, wat mijns inziens mijn verdomde recht is. Nu zullen ze dit bekijken maar aan hun reactie te zien moet ik niet veel verwachten. Heb je in zo'n situatie een juridische poot om op te staan? Aangezien het toch een serieus bedrag is en de wagen nog maar 10 maand in mijn bezit is hoop ik van wel ... iemand ervaring met dergelijk probleem? alvast bedankt!