Alimentatie?

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Alimentatie?

#1 , 12 mei 2019 10:24

Beste,

Ik zit met een vraag omtrent alimentatie.
Ik ben door misverstand nooit geen alimentatie aangegeven die ik betaal 235€.
Nooit niet aangegeven aan de belastingen.
Dit is al 11 jaar zo dus even samen tellen 235x 12 x11= 31020€ (be)
Nu is mijn vraag hoelang kan ik hierop terug gaan?
2de vraag is gaat de moeder van mijn kids hier problemen mee krijgen?
Want volgens haar had zij dit niet moeten aangeve aan haar belastingen.
Nu natuurlijk wil ik ook niet dat mijn kinderen een boterham minder moeten eten of mijn ex door in de problemen komt.

Alvast Bedankt,
Kind regards,
Bert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 12 mei 2019 18:23

Als het alimentatie voor de kinderen is, hoeft je ex niets aan te geven want het is geen inkomen voor haar. Heeft ze dit wel gedaan, tja....ze kan proberen om een rechtzetting te vragen, weet niet hoe veel jaren je mag teruggaan...best navragen bij de belastingdienst. Hetzelfde voor jou om het alsnog in te brengen.

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mei 2019 11:18

Bedankt,
Zou niet graag hebben. Dat morgen mijn kinderen een boterham minder moeten eten. Alles voor hun.
Dan pak geef ik liever niet aan.
Bedankt ik ga eens posten de vraag hoelang ik kan trg gaan.

Reclame

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mei 2019 11:22

Beste,
Kan er iemand mij helpen?
Ik betaal al 11 jaar alimentatie.
Heb deze nog nooit ingebracht.
Weet er iemand hoe ver ik kan trg gaan?
Alvast bedankt.

Fons54
Berichten: 445

#5 , 13 mei 2019 16:20

De 2 staan los van elkaar...

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 mei 2019 19:05

Oke weet er iemand hoever ik kan terug gaan?
Bedankt

Evi (Odos)
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#7 , 15 mei 2019 22:10

Je kan proberen een bezwaarschrift in te dienen voor de 5 afgelopen jaren.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Ilse 1805
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 mei 2019 00:48

Hallo iedereen ,
Ik zit met heel veel vragen.
Ik ga deze vakantie weg bij mijn man hij heeft een serieus alcohol probleem en weigert voor zijn gezin te stoppen met drinken mijn famillie woont 120 km bij mij vandaan en ik wil naar daar ver huizen ik heb 5 kinderen een zoon van 17 die niet mee wilt verhuizen omdat zijn school vrienden en lief hier wonen dan twee zoontjes van 4 en 5 jaar met autisme die naar een speciale school gaan nog pampers dragen en veel medische kosten met zich meebrengen op het moment 280€ per kind per maand voor school alsook kind logopediste enz.. en dan nog een meisjes tweeling van 21 maanden wij zijn nu anderhalf jaar getrouwd ik sta al 10 jaar op invaliditeit wegens een spierziekte wordt uitbetaald via de ziekenkas dat was als alleenstaande met 1 kind 1300€ per maand zoveel jaren geleden nu krijg ik 1000€ per maand hoeveel zou dat omhoog gaan als ik alleen val met 4. Kinderen en hoeveel alimentatie gaat hij moeten betalen we doen momenteel budgetbeheer bij het OCMW vanwege 20000€ schulden aan medische rekeningen dat zal voor ieders 10000€ worden maar ik heb alleen mijn invaliditeit en kindergeld en hij een pre van 3500€ netto en wat moet ik eerst regelen een school of een huis zonder dat ik weet wat ik er aan kan geven ik kan mijn jongens niet met iemand samenleggen wegens hun problematiek en 1 van de 2 meisjes slaapt zo slecht dat als ze niet alleen ligt er niet geslapen wordt een huis dus met 5 slaapkamers hoe ga ik dat betalen volgens mijn belijdster bij het OCMW moet ik zelf naar het ocmw gaan in de gemeente waar ik ga wonen om alles van hieruit over te nemen maar ik heb nog geen huis en zal hij voor mij ook onderhoudsgeld moeten betalen of niet en moet hij extra voor de jongens met hun problematiek betalen of gewoon het zelfde als voor de andere kinderen iemand ervaring want help ik wordt zot ik heb ook niet echt tijd om iets in orde te brengen

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 mei 2019 13:28

Ik kan u daar mijn ervaringen die ongeveer dezelfde zijn maar dan als man zijn.

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 mei 2019 13:44

Ik zit zelf in schuldbemiddeling ik. Ben al 11 jaar uit elkaar met mijn ex. Maar 1 ding is heel belangrijk zorg dat ge met u huidige man niet met ruzie uit elkaar gaat ook al nhoe moeilijk dat is en verwijten naar elkaar gaat het alleen erger maken. Ge moet met 2 zijn om ruzie te maken. Jullie beslissen om te stoppen met relatie. Das u recht om die beslissing te maken maar ruzie maken dit is alleen maar de kinderen die hier vanaf zien. En jullie zullen. Nog dingen genoeg te bespreken.
Voor rest financieel die schulden zijn door jullie beiden gemaakt denk dan dat die idd verdeeld word. U invalidieteit gaat flink omoog ik had hier geen erg in tot op moment ik kon bewijzen dat ik allimentatie betaal op dat moment staan die ook ten laste van mij. Toen is mijn uitkering invaliditeit 500.€ omhoog gegaan. U moet zich zeker en vast inschrijven bij svk en kempish tehuis. U mag wel geen eigendom hebben en dan krijg je een grote vooruitgang aangezien u dreigend dakloos bent te worden ik ben ook bij ocmw aant gaan maar ook bij caw. En voel mij bij deze laatste veeeeel beter geholpen.
U gaat warschijnlijjk ook reccht maken op een huursubsidie. Hier kan u voor te recht bij wonen vlaanderen of 1700. Ik krijg bhier van 150 euro p/m maar kan 9 maanden duren er komt ook een onderzoek en u. Nieuwe woonst moet aan bepaalde eisen voldoen.

Terug naar “Echtscheiding”