grootouder eist mijn kind!!!!

mjers

Re: grootouder eist mijn kind!!!!

#46 , 18 feb 2015 16:08

Aanslag op persoonlijke vrijheid is per defenitie geweld...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#47 , 18 feb 2015 19:07

U doet uw kind naar de opvang... Als u uw kind wil gaan ophalen dan weigert die persoon uw kind terug te geven... Dus volgens uw redenatie mag u niet het huis binnengaan om uw eigen kind (desnoods met geweld) te gaan halen???
Dat klopt. Dan bel je de politie, die uw kind zullen "bevrijden".

Turaki

#48 , 18 feb 2015 19:07

Aanslag op persoonlijke vrijheid is per defenitie geweld...
Nogmaals, waar staat dit in de wet?

Reclame

mjers

#49 , 18 feb 2015 20:05

Ik heb al verschillende teksten gestuurd, gelieve deze te lezen...

Volgende quote komt van de gspv site en is opgemaakt door juristen ter veduidelijking van het wetboek:

"
Het criterium van de ernst van de aanval is essentieel afhankelijk van de wisselende sociale toestanden en wijzigt zich bijgevolg wat de inhoud ervan betreft naargelang de tijd en de omstandigheden. De aanval die de dood of zware verwondingen tot gevolg kan hebben, is ongetwijfeld ernstig, maar ten aanzien van andere gevallen als lichte slagen of het geweld gebruikt naar aanleiding van andere misdrijven als aanranding van de eerbaarheid, zal de beantwoording afhangen van de sociale toestand in zijn geheel.

Voor de aanranding van de eerbaarheid en poging tot verkrachting wordt aanvaard dat deze het ernstig karakter vertonen, zoals vereist voor de aanwezigheid van wettige verdediging. Hetzelfde wordt aanvaard voor de aanslagen op de PERSOONLIJKE VRIJHEID"

mjers

#50 , 18 feb 2015 20:13

Als u het slachtoffer bent van geweld mag u dit beantwoorden met "gelijkaardig" geweld.

Ontvoering staat nu eenmaal gelijk aan geweld (zie tekst hierboven). Dus als u (of een ander persoon) ontvoerd of dreigt ontvoerd te worden. Dan mag u alles wat binnen uw mogelijkheden ligt gebruiken om dit te verhinderen.
Voor wettige verdediging is er geen onderscheid tussen uzelf of een ander persoon.
Niemand mag u of iemand anders beroven van uw vrijheid.

Als u getuige bent van een ontvoering is het zelfs uw burgelijke plicht om in te grijpen. ALs u dat bewust niet doet, dan ben je schuldig aan nalatigheid en ben je dus ook strafbaar.

JPV
Juridisch actief: Ja

#51 , 18 feb 2015 21:53

Ik lees net als alle anderen blijkbaar ook niet wat jij leest. Laat me overigens eens weten hoe jij kan uitmaken of ik een papa of een ontvoerder ben. Blijkbaar is er geen optie dat ik iemand gewoon naar huis breng. M'n vriendin is straks op weg om een 10-jarig kind naar huis (mama) te voeren. Als ze jou tegenkomt en jij hebt van haar vader te horen gekregen dat mijn vriendin dat kind ontvoerd heeft, is dan geweld tegen mijn vriendin gerechtvaardigd?

mjers

#52 , 18 feb 2015 22:01

Uw vraag is wat naast de kwestie...

Dus wat beweren jullie dan? Neem nu dat je op straat ziet dat een kind in een auto wordt getrokken, dat je dan niet mag ingrijpen?

mjers

#53 , 18 feb 2015 22:04

En wat lees jij dan precies? Ik ben hier niet mijn mening aan het verkondigen, maar zeg enkel hoe de wet dit ziet. Zie ook de eerdere teksten, dit is toch niet anders te interpreteren? De info die ik doorgegeven staat er letterlijk in...?

Turaki

#54 , 18 feb 2015 22:16

Ik heb al verschillende teksten gestuurd, gelieve deze te lezen...
U heeft al verschillende interpretaties van wetten gepost, maar dit zijn niet meer dan dat, interpretaties. En geen ervan stelt dat je bij een ontvoering meteen op de daders mag gaan slaan. Je mag hen wel trachten tegen te houden, en als zij dan geweld gebruiken, mag u dit beantwoorden (in verhouding!). Maar in alle situaties stellen dat je meteen geweld mag gebruiken, gaat meteen enkele kilometers te ver.
Dus wat beweren jullie dan? Neem nu dat je op straat ziet dat een kind in een auto wordt getrokken, dat je dan niet mag ingrijpen?
Neen, het is voldoende dat u de politie belt en een beschrijving van de wagen en ontvoerders geeft. U moet wel iets doen (bijstaan persoon in nood, wettelijk verplicht), maar niets stelt dat u uzelf in gevaar moet brengen, of drieste en overbodige bevrijdingsacties moet gaan ondernemen. Nogmaals, in België (en de meeste landen trouwens) is er een dienst die opgeleid is om dit op te lossen, desnoods met gericht en gedoseerd geweld: de politie.
En wat lees jij dan precies? Ik ben hier niet mijn mening aan het verkondigen, maar zeg enkel hoe de wet dit ziet. Zie ook de eerdere teksten, dit is toch niet anders te interpreteren? De info die ik doorgegeven staat er letterlijk in...?
U heeft nog geen enkele wettekst gegeven (of interpretatie) waarin ontvoering gelijk wordt gesteld aan geweld.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#55 , 19 feb 2015 00:45

GSPV site .... wat is dat?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#56 , 19 feb 2015 00:57

Trouwens moeder heeft die wijze gebruikt die het eenvoudigste was - kind ophalen van een neutrale plaats.
Probleem opgelost.

PS hebt u enige praktische kennis van die rechtsvakken of alleen wat tekstjes ergens gelezen.

Terug naar “Andere”