Ik heb al verschillende teksten gestuurd, gelieve deze te lezen...
U heeft al verschillende interpretaties van wetten gepost, maar dit zijn niet meer dan dat, interpretaties. En geen ervan stelt dat je bij een ontvoering meteen op de daders mag gaan slaan. Je mag hen wel trachten tegen te houden, en als zij dan geweld gebruiken, mag u dit beantwoorden (in verhouding!). Maar in alle situaties stellen dat je meteen geweld mag gebruiken, gaat meteen enkele kilometers te ver.
Dus wat beweren jullie dan? Neem nu dat je op straat ziet dat een kind in een auto wordt getrokken, dat je dan niet mag ingrijpen?
Neen, het is voldoende dat u de politie belt en een beschrijving van de wagen en ontvoerders geeft. U moet wel iets doen (bijstaan persoon in nood, wettelijk verplicht), maar niets stelt dat u uzelf in gevaar moet brengen, of drieste en overbodige bevrijdingsacties moet gaan ondernemen. Nogmaals, in België (en de meeste landen trouwens) is er een dienst die opgeleid is om dit op te lossen, desnoods met gericht en gedoseerd geweld: de politie.
En wat lees jij dan precies? Ik ben hier niet mijn mening aan het verkondigen, maar zeg enkel hoe de wet dit ziet. Zie ook de eerdere teksten, dit is toch niet anders te interpreteren? De info die ik doorgegeven staat er letterlijk in...?
U heeft nog geen enkele wettekst gegeven (of interpretatie) waarin ontvoering gelijk wordt gesteld aan geweld.