mag een restaurant je verplichten eten te bestellen ?

markdb
Topic Starter

Re: mag een restaurant je verplichten eten te bestellen ?

#31 , 07 aug 2014 11:17

bedankt voor al jullie reactie's . ik ben blij toch te horen dat ik toch niet de enige ben die me in deze situatie rot zou gevoeld hebben.
en gaat u er nog iets mee doen?
als ik het goed begrijp mag een uitbater weigeren eten te serveren bij alcoholische dranken aangezien mijn vriendin ook wijn had besteld heb. ik niet veel om aan te kaarten behalve de onbeschofte wijze waarop hij zijn boodschap aan ons kwam brengen . ik heb al een recentie bij zijn restaurant geplaatst en geloof me ik zal iedereen die me ooit om een restaurant vraagt het zijne totaal afraden . ik denk niet dat ik er meer kan tegen doen spijtig want wettelijk is het een heel lastige kwestie begrijp ik .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#32 , 07 aug 2014 11:32

Waarschijnlijk had die man de RSZ inspectieploeg op bezoek gehad nadat ze van Den Artist kwamen en was hij nog misnoegd.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antw ... -a1981165/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#33 , 07 aug 2014 11:46

Ik heb het artikel gelezen en dit moet bij de uitbater toch hard aankomen.

Iedereen denkt dat in de horeca massa's geld te verdienen valt, gelukkig moeten ze hun personeel op zondag niet dubbel betalen want anders zouden er twee tarieven moeten bestaan één voor de weekdagen en één voor zaterdag en zondag.

Maar ook andere sectoren hebben het zeer moeilijk met hun RSZ.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW

#34 , 07 aug 2014 11:56

De horeca heeft dit toch aan zichzelf te danken hoor. Zaken zoals deze komen in de problemen met de fiscus omdat anderen frauderen tot ver over de grenzen van het fatsoenlijke. Als de topmannen van de horecafederatie al oproepen tot zwartwerk, dat is toch niet serieus meer. De horeca heeft al gunstregimes t.o.v. andere sectoren, probeer dat dan nog maar eens uit te leggen aan de eerlijke zelfstandige.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#35 , 07 aug 2014 12:07

De horeca heeft al gunstregimes t.o.v. andere sectoren, probeer dat dan nog maar eens uit te leggen aan de eerlijke zelfstandige.
dit is natuurlijk het delicate punt, want als men hun nu nog meer gaan geven dan discrimineren ze wel de andere zelfstandige, die ook gebukt gaan onder de zware rsz kosten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ganapathi tantre

#36 , 07 aug 2014 22:02

Antwerpse restauranthouders staan niet bepaald gekend om hun klantvriendelijkheid. Persoonlijk zijn we ooit met een gezelschap van 15 geweigerd om 20.45 "omdat het reeds te laat was en de keuken al aan het afsluiten was", van plaatsgebrek was geen sprake en het ging om eentje vermeld met 3 mutsen in de gault-millau... Nadien bleek de zaak pas overgenomen te zijn en en een klein jaar later dicht. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit de enige keer was dat we dit type gedrag zijn tegengekomen in de metropool, doch helaas.

Sedertdien plan ik etentjes telkens mooi buiten het Antwerpse, de kwaliteit is op zijn minst even goed, je wordt er nog behandeld als een klant en het hooghartigheidsniveau van de bediening ligt er kilometers lager.

Sorry vind ik dikke BS en een totaal vooringenomen standpunt. Zelf ben ik van het Gentse en zit bijna iedere week in A'pen of regio? De ene keer voor zaken de andere keer voor vrienden (ik heb er 20 jaar gewoond) En ik merk geen verschil in behandeling.
Je visie is dus zeer beperkt en niet representatief. Maar die van mij mogelijks ook niet

Oude Belg

#37 , 08 aug 2014 19:52

Sorry vind ik dikke BS en een totaal vooringenomen standpunt. Zelf ben ik van het Gentse en zit bijna iedere week in A'pen of regio? De ene keer voor zaken de andere keer voor vrienden (ik heb er 20 jaar gewoond) En ik merk geen verschil in behandeling.
Je visie is dus zeer beperkt en niet representatief. Maar die van mij mogelijks ook niet
In elke stad heb je "toeristenvallen"; als Antwerpenaar ken ik er veel ergere dan die bedoeld door TS. Er zijn in Antwerpen enorm veel restaurants, en de meeste zijn echt prima. Maar Antwerpen is meer dan de Grote Markt, de Suikerrui en de Meir..... Maar goed, wordt wel off-topic nu.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”