co ouderschap

papa Jos

co ouderschap

#31 , 22 jan 2011 04:32

ik zit sinds deze week in een strijd met mijn vriendin.
Ze weet dat ik iemand anders heb gehad en wil dat ik vertrek.
Ze wil nergens over onderhandelen en alles via een advocaat regelen.
Ze weet nu bijna een jaar wat er geweest is maar ze vermoed dat er weer iets is en deze week barste de bom.
Zij zegt dat ik mijn dochter van 20 maanden 1 keer per week mag zien. Ik wil haar halftijds want mijn dochtertje is mijn lust en leven.
Ik moet nu op zoek naar een andere woonst en dergelijke...
iemand tips zodat ik geen verkeerde stappen zet?
Moet ik in ons huis blijven of heeft vertrekken later geen nadelige gevolgen op mijn rechten tov mijn dochter?
Voor alle duidelijkheid: Ik heb momenteel geen andere relatie (als dat er al toe doet...)

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#32 , 22 jan 2011 11:12

ze wil ...
En wat als je blijft wonen waar je woont...

stel dat je uit elkaar gaat, dan zou je dat m.i. daadwerkelijk pas mogen doen als alles ivm de dochter overeengekomen is. Dat kan je haar vertellen.

RR

het begon zo mooi

#33 , 23 jan 2011 23:25

ik zit sinds deze week in een strijd met mijn vriendin.
Ze weet dat ik iemand anders heb gehad en wil dat ik vertrek.
Ze wil nergens over onderhandelen en alles via een advocaat regelen.
Ze weet nu bijna een jaar wat er geweest is maar ze vermoed dat er weer iets is en deze week barste de bom.
Zij zegt dat ik mijn dochter van 20 maanden 1 keer per week mag zien. Ik wil haar halftijds want mijn dochtertje is mijn lust en leven.
Ik moet nu op zoek naar een andere woonst en dergelijke...
iemand tips zodat ik geen verkeerde stappen zet?
Moet ik in ons huis blijven of heeft vertrekken later geen nadelige gevolgen op mijn rechten tov mijn dochter?
Voor alle duidelijkheid: Ik heb momenteel geen andere relatie (als dat er al toe doet...)

Groeten
Zit met het zelfde probleem
we leefden samen doormiddel van oficieel geregistreert samenlevingscontract.... Vorige week DAGVAARDING in de bus gehad van haar advocaat!!! het gekke er van is dat we nog samen sliepen de nacht voor die brief.... Sints vrijdag is ze bij haar ouder blijven slapen wat betekent dat ik ons zoontje ook niet mag zien die bij haar verblijft en schoonouders kunnen me niet luchten of zien(ze heeft me aangeklaagt voor slagen en verwondingen)terecht ja maar ben ik daarom één slechte vader!!!!ben er kapot van!!!
Verblijf momenteel in ons huis terwijl da zij bij haar ouders verblijft met ons zoontje

Ze heeft ondertussen onze gezamelijke rekening + spaar & het ergste vind ik da ze het gezamelijk onder ons 2 aangelegde spaarboekje van ons kindje heeft stopgezet en versluist naar andere rekening!!!!!!!

die dagvaarding=te zot voor woorden
ik moet uit het huis maar dan weer wel de helft van het krediet helpen afbetalen!!!!!!!!
ik mag ons zoontje aleen zien onder toezicht(heb mijn vriendin geslagen maar er is nooit enig geweld van mij naar ons zoontje geweest!!!!hij is mijn alles en vriendin weet dat en chanteert mij met ons eigen vlees en bloed!!!!
moet dan ook nog volgens die brief 150euro/maand onderhoudsgeld betalen!
terwijl er zoveel creatievere omgangsvormen zijn waar de relatie vader-zoon beter van word heb nu het gevoel dat ik helemaal uit de wind word gezet

Reclame

roderidder

#34 , 24 jan 2011 06:55

Als ik met mijn loopschoenen op Uw teen trap zou het kunnen dat je "auw" zegt. Maar als ik mijn spike's (loopschoen voor sprinters met naalden onderaan) zou doen dan verwond ik je teen waarbij het herstel veel langer zal duren als de "auw".

Idem met "slagen en verwondingen". Bovendien is het zo dat het argument... het geweld van slagen en verwondingen is nog nooit gebruikt naar zoonlief toch een argument dat kan tellen en wil dit verduidelijken.

Een groot aantal vaders hebben in hun lange juridische strijd naar verloop van tijd het openbaar ministerie mee met dat argument, alleen is dan de situatie al zo rot dat er vele maanden of jaren voorbij zijn en de verblijfsregeling zo onredelijk verdeeld blijft dat het OM ook wel inziet (of zou moeten inzien want hierin worden vaders gediscimineerd door de magistratuur) dat de schade van het geweld gepleegd door de moeder tennadele van het kind groter is dan het gepleegde geweld van de vader ten aanzien van het kind en men dit soort van geweld niet daadkrachtig wil aanpakken (waardoor het maar blijft duren)

Dit zou moeten voorkomen worden en je kan best de rechter er op wijzen dat onredelijke verdeling van zorg de kans vergroot op blijvende onmin van de ouders wat ten aanzien van het kind erg schadelijk is.

Stillaan wordt duidelijk dat een 50/50 verblijfsregeling een regeling is waar de rust en vrede tussen de ouders het snelste weerkeerd.
ben er kapot van!!!
Had ik het niet over geweld?

In 2009 zijn er in Belgie 60278* zaken intrafamiliaal geweld binnengekomen bij het openbaar ministerie. Ongeveer 17000 klachten daarvan zijn het verborgen houden, het niet afgeven, het vasthouden van de kinderen. Als het OM in 2% van al die +/- 17000 klachten de daders voor de strafrechter laat brengen zal het veel zijn... Hoeveel daders er daarvan daadwerkelijk een betekenisvolle straf hebben gekregen die is uitgevoerd ligt zeer dicht bij 0%

Mede door een dergelijk wanbeleid is 15% van de scheidingskinderen is in de loop der jaren hun contacten met 1 van hun ouders verloren.
bron: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 469#p69469" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ieder voor zich nu eens zou uitmaken hoe justitie met intra-familiaal geweld dient om te gaan dan zal het misschien beteren.

RR

*Bron: gegevensbank van het College van procureurs-generaal - statistisch analisten

papa Jos

#35 , 24 jan 2011 13:57

Ik wil geen zware strijd leveren...
Ik heb fouten gemaakt en moet daar nu voor boeten.
Zou de wetswinkel me verder kunnen helpen?
Mijn vriendin zit momenteel bij haar advocate...

roderidder

#36 , 24 jan 2011 15:00

Informeren kan geen kwaad.

Inzake je dochter heb je net zoveel rechten als de andere ouder.

Inzake het intrafamiliaal geweld bent je juridisch onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
In het kort... de rechtbank is opgedeeld in meerdere kamers vb. burgerlijke zaken, strafrechterlijke zaken, ...
klinkt raar maar het gebeurd dat de ene kamer de andere kamer niet wil verstaan of er grote moeite mee heeft. Bovendien werken ze op verschillende snelheden.

In het kort: alle zaken inzake het kind kan men best onderling zelf zoveel mogelijk regelen. Op dit moment zal dit wel eens moeilijk kunnen zijn.
Ik wil geen zware strijd leveren...
Iedereen die gaat scheiden zou willen dat er geen zware juridische strijd moet geleverd worden, maar ze willen daar wel hun gelijk krijgen.

RR

Terug naar “Echtscheiding”