Als ik met mijn loopschoenen op Uw teen trap zou het kunnen dat je "auw" zegt. Maar als ik mijn spike's (loopschoen voor sprinters met naalden onderaan) zou doen dan verwond ik je teen waarbij het herstel veel langer zal duren als de "auw".
Idem met "slagen en verwondingen". Bovendien is het zo dat het argument... het geweld van slagen en verwondingen is nog nooit gebruikt naar zoonlief toch een argument dat kan tellen en wil dit verduidelijken.
Een groot aantal vaders hebben in hun lange juridische strijd naar verloop van tijd het openbaar ministerie mee met dat argument, alleen is dan de situatie al zo rot dat er vele maanden of jaren voorbij zijn en de verblijfsregeling zo onredelijk verdeeld blijft dat het OM ook wel inziet (of zou moeten inzien want hierin worden vaders gediscimineerd door de magistratuur) dat de schade van het geweld gepleegd door de moeder tennadele van het kind groter is dan het gepleegde geweld van de vader ten aanzien van het kind en men dit soort van geweld niet daadkrachtig wil aanpakken (waardoor het maar blijft duren)
Dit zou moeten voorkomen worden en je kan best de rechter er op wijzen dat onredelijke verdeling van zorg de kans vergroot op blijvende onmin van de ouders wat ten aanzien van het kind erg schadelijk is.
Stillaan wordt duidelijk dat een 50/50 verblijfsregeling een regeling is waar de rust en vrede tussen de ouders het snelste weerkeerd.
ben er kapot van!!!
Had ik het niet over geweld?
In 2009 zijn er in Belgie 60278* zaken intrafamiliaal geweld binnengekomen bij het openbaar ministerie. Ongeveer 17000 klachten daarvan zijn het verborgen houden, het niet afgeven, het vasthouden van de kinderen. Als het OM in 2% van al die +/- 17000 klachten de daders voor de strafrechter laat brengen zal het veel zijn... Hoeveel daders er daarvan daadwerkelijk een betekenisvolle straf hebben gekregen die is uitgevoerd ligt zeer dicht bij 0%
Mede door een dergelijk wanbeleid is 15% van de scheidingskinderen is in de loop der jaren hun contacten met 1 van hun ouders verloren.
bron:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 469#p69469" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ieder voor zich nu eens zou uitmaken hoe justitie met intra-familiaal geweld dient om te gaan dan zal het misschien beteren.
RR
*Bron: gegevensbank van het College van procureurs-generaal - statistisch analisten