Ik ben ondertussen mijn aangetekende gaan halen, bleek dus een brief te zijn van bovenvermelde persoon. Niet van de politie.

je zegt dat je er een probleem in zag qua leeftijd, toch bleef je ermee verder chatten (nog steeds sexueel getint), dan had je haar toch kunnen verwijderen uit uw contacten?Nog geen 15 minuten later kom ik een probleem tegen: ze bleek minderjarig te zijn. 17 om precies te zijn, ik ben er 37. Ik verontschuldigde me direct, en wist er in alle eerlijkheid geen blijf mee.... De chat ging echter ver en bleef seksueel getint hoewel ik duidelijk liet verstaan haar minderjarigheid wel als een probleem te zien. Ook al wond ze mij nog zo op.
Er zijn drie criteria op basis waarvan je kan bepalen of seksueel (getint) gedrag grensoverschrijdend is: toestemming (1),vrijwilligheid (2) en gelijkwaardigheid (3). Ze zitten alle drie vervat in het juridische begrip
‘toestemming’, maar voor de praktijk is het gemakkelijker ze afzonderlijk te benoemen.
Als aan één van deze criteria niet voldaan is, is er mogelijk sprake van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Of dat ook zo is, is iets dat per geval beoordeeld moet worden, en
bij twijfel door verschillende mensen tegelijk
aangezien de jongedame vrijwillig meedeed (tenzij TS wel aandrong, dus niet vrijwillig) is er geen probleem.2. Vrijwilligheid
Om van toestemming te kunnen spreken, mag er geen sprake zijn van een of andere vorm van dwang: geweld, manipulatie, dreigementen, chantage, groepsdruk …
Aan een weigering mogen bovendien geen negatieve consequenties verbonden zijn.
Een gezond seksueel contact gebeurt altijd op vrijwillige basis.
bron: http://www.steunpuntjeugdhulp.be/osbj/f ... gedrag.pdfEen seksuele relatie tussen een veertiger en een 17-jarige stelt in principe geen probleem, omdat een 17-jarige in de meeste gevallen min of meer op gelijke voet staat met een veertiger.
Dit verandert als die veertiger de vader, de lerares of trainer is van de 17-jarige. In die gevallen is er duidelijk sprake van een machtsonevenwicht.
Je kan er over bezig blijven zeker? Mij leek het een leuke meid die mijn interesse had weten te wekken. Haar leeftijd is & was zeker een probleem, maar had altijd al begrepen met 17jarigen relatief safe te zitten. De natuur is niet bepaald zwart/wit te noemen, dus handel ik ook niet in die termen...je zegt dat je er een probleem in zag qua leeftijd, toch bleef je ermee verder chatten (nog steeds sexueel getint), dan had je haar toch kunnen verwijderen uit uw contacten?
en aangezien je zelf om een foto vroeg van haar (dag later), wilt toch volgens mij zeggen dat je daar geen probleem in zag. (geen verwijt naar u toe, alleen opmerking)
op de chat die ik modereer, zag ik bijna elke dag, minderjarigen die zich ouder laten voordoen dan ze eigenlijk zijn, omdat ze graag willen meedoen met de "grote mensen".
wij hebben dan de aanpak gedaan om op de volwassenen rooms een min. leeftijd in te stellen, maar zoals hier ook al gezegd is, de leeftijd kan je altijd veranderen, en dan is de controle weg natuurlijk.
net zoals: de knoppen (18+ of niet), facebook vanaf een bepaalde leeftijd e.d.
[/quote]Er zijn drie criteria op basis waarvan je kan bepalen of seksueel (getint) gedrag grensoverschrijdend is: toestemming (1),vrijwilligheid (2) en gelijkwaardigheid (3). Ze zitten alle drie vervat in het juridische begrip
‘toestemming’, maar voor de praktijk is het gemakkelijker ze afzonderlijk te benoemen.
Als aan één van deze criteria niet voldaan is, is er mogelijk sprake van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Of dat ook zo is, is iets dat per geval beoordeeld moet worden, en
bij twijfel door verschillende mensen tegelijkaangezien de jongedame vrijwillig meedeed (tenzij TS wel aandrong, dus niet vrijwillig) is er geen probleem.2. Vrijwilligheid
Om van toestemming te kunnen spreken, mag er geen sprake zijn van een of andere vorm van dwang: geweld, manipulatie, dreigementen, chantage, groepsdruk …
Aan een weigering mogen bovendien geen negatieve consequenties verbonden zijn.
Een gezond seksueel contact gebeurt altijd op vrijwillige basis.
bron: http://www.steunpuntjeugdhulp.be/osbj/f ... gedrag.pdfEen seksuele relatie tussen een veertiger en een 17-jarige stelt in principe geen probleem, omdat een 17-jarige in de meeste gevallen min of meer op gelijke voet staat met een veertiger.
Dit verandert als die veertiger de vader, de lerares of trainer is van de 17-jarige. In die gevallen is er duidelijk sprake van een machtsonevenwicht.