Klassiek chat probleem

AfricanLover
Topic Starter

Re: Klassiek chat probleem

#16 , 05 mar 2013 09:52

Goh, ik heb onlangs nog een vrouw "in blijde verwachting" gebracht. Achteraf was ze niet zo blij, maar kom. :mrgreen:

Ik ben ondertussen mijn aangetekende gaan halen, bleek dus een brief te zijn van bovenvermelde persoon. Niet van de politie. :-) Gelukkig maar. :-D

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#17 , 05 mar 2013 12:48

Wordt u beschuldigd van iets ,
of is het gewoon een "officieel" huwelijksaanzoek ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

AfricanLover
Topic Starter

#18 , 05 mar 2013 12:54

Beschuldigd van iets nu niet.

Ze wil gewoon dat ik uit haar leven en uit dat van hare kleine blijft. Ze heeft me nu gewoon een papier opgestuurd, opgesteld door een notaris, waarin ze verklaart geen aanspraak te willen maken op alimentatie, mocht ik het kind willen erkennen, op voorwaarde dat ik me buiten hun leven hou.

We zijn niet met kletterende ruzie of zo uit elkaar gegaan, maar ze wil BOM zijn & blijven. Ik had haar nochtans voorgesteld het kind te erkennen en alimentatie te betalen. Maar ja.... dan wil ik ook deel uitmaken van mijn zoon/dochter zijn/haar leven, en daar wringt hem het schoentje.

Ze heeft uiteindelijk, na 2 maand, dan toch haar woord gehouden.

Reclame

freelance

#19 , 05 mar 2013 14:17

Sorry , verkeerd begrepen .
Dacht dat u bedoelde met bovenvermelde persoon , degene met wie u aan het chatten was ( onderwerp van de topic ) .
Waar" blijde verwachtingen" allemaal toe kunnen leiden ....
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

AfricanLover
Topic Starter

#20 , 05 mar 2013 20:27

Van haar heb ik niets meer gehoord. Zoveel te beter lijkt me. :-)

Neen, de aangetekende stond - zoals te verwachten - volledig los van mijn vraagstelling hier.

Inderdaad.... Het kan keren. Een jaar geleden had ze staan popelen om mijn kind te dragen en het op de manier die ik voorstelde te doen. Al was het maar om me meer haar leven in te trekken. En nu....

Hawkee

#21 , 06 mar 2013 10:15

Nog geen 15 minuten later kom ik een probleem tegen: ze bleek minderjarig te zijn. 17 om precies te zijn, ik ben er 37. Ik verontschuldigde me direct, en wist er in alle eerlijkheid geen blijf mee.... De chat ging echter ver en bleef seksueel getint hoewel ik duidelijk liet verstaan haar minderjarigheid wel als een probleem te zien. Ook al wond ze mij nog zo op.
je zegt dat je er een probleem in zag qua leeftijd, toch bleef je ermee verder chatten (nog steeds sexueel getint), dan had je haar toch kunnen verwijderen uit uw contacten?
en aangezien je zelf om een foto vroeg van haar (dag later), wilt toch volgens mij zeggen dat je daar geen probleem in zag. (geen verwijt naar u toe, alleen opmerking)

op de chat die ik modereer, zag ik bijna elke dag, minderjarigen die zich ouder laten voordoen dan ze eigenlijk zijn, omdat ze graag willen meedoen met de "grote mensen".
wij hebben dan de aanpak gedaan om op de volwassenen rooms een min. leeftijd in te stellen, maar zoals hier ook al gezegd is, de leeftijd kan je altijd veranderen, en dan is de controle weg natuurlijk.
net zoals: de knoppen (18+ of niet), facebook vanaf een bepaalde leeftijd e.d.
Er zijn drie criteria op basis waarvan je kan bepalen of seksueel (getint) gedrag grensoverschrijdend is: toestemming (1),vrijwilligheid (2) en gelijkwaardigheid (3). Ze zitten alle drie vervat in het juridische begrip
‘toestemming’, maar voor de praktijk is het gemakkelijker ze afzonderlijk te benoemen.
Als aan één van deze criteria niet voldaan is, is er mogelijk sprake van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Of dat ook zo is, is iets dat per geval beoordeeld moet worden, en
bij twijfel door verschillende mensen tegelijk
2. Vrijwilligheid
Om van toestemming te kunnen spreken, mag er geen sprake zijn van een of andere vorm van dwang: geweld, manipulatie, dreigementen, chantage, groepsdruk …
Aan een weigering mogen bovendien geen negatieve consequenties verbonden zijn.
Een gezond seksueel contact gebeurt altijd op vrijwillige basis.
aangezien de jongedame vrijwillig meedeed (tenzij TS wel aandrong, dus niet vrijwillig) is er geen probleem.
Een seksuele relatie tussen een veertiger en een 17-jarige stelt in principe geen probleem, omdat een 17-jarige in de meeste gevallen min of meer op gelijke voet staat met een veertiger.
Dit verandert als die veertiger de vader, de lerares of trainer is van de 17-jarige. In die gevallen is er duidelijk sprake van een machtsonevenwicht.
bron: http://www.steunpuntjeugdhulp.be/osbj/f ... gedrag.pdf

AfricanLover
Topic Starter

#22 , 08 mar 2013 07:53

je zegt dat je er een probleem in zag qua leeftijd, toch bleef je ermee verder chatten (nog steeds sexueel getint), dan had je haar toch kunnen verwijderen uit uw contacten?
en aangezien je zelf om een foto vroeg van haar (dag later), wilt toch volgens mij zeggen dat je daar geen probleem in zag. (geen verwijt naar u toe, alleen opmerking)

op de chat die ik modereer, zag ik bijna elke dag, minderjarigen die zich ouder laten voordoen dan ze eigenlijk zijn, omdat ze graag willen meedoen met de "grote mensen".
wij hebben dan de aanpak gedaan om op de volwassenen rooms een min. leeftijd in te stellen, maar zoals hier ook al gezegd is, de leeftijd kan je altijd veranderen, en dan is de controle weg natuurlijk.
net zoals: de knoppen (18+ of niet), facebook vanaf een bepaalde leeftijd e.d.
Je kan er over bezig blijven zeker? Mij leek het een leuke meid die mijn interesse had weten te wekken. Haar leeftijd is & was zeker een probleem, maar had altijd al begrepen met 17jarigen relatief safe te zitten. De natuur is niet bepaald zwart/wit te noemen, dus handel ik ook niet in die termen...

Had ik van in het begin haar leeftijd geweten was ik nooit aan een gesprek begonnen, nu was ik al in gesprek...
Er zijn drie criteria op basis waarvan je kan bepalen of seksueel (getint) gedrag grensoverschrijdend is: toestemming (1),vrijwilligheid (2) en gelijkwaardigheid (3). Ze zitten alle drie vervat in het juridische begrip
‘toestemming’, maar voor de praktijk is het gemakkelijker ze afzonderlijk te benoemen.
Als aan één van deze criteria niet voldaan is, is er mogelijk sprake van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Of dat ook zo is, is iets dat per geval beoordeeld moet worden, en
bij twijfel door verschillende mensen tegelijk
2. Vrijwilligheid
Om van toestemming te kunnen spreken, mag er geen sprake zijn van een of andere vorm van dwang: geweld, manipulatie, dreigementen, chantage, groepsdruk …
Aan een weigering mogen bovendien geen negatieve consequenties verbonden zijn.
Een gezond seksueel contact gebeurt altijd op vrijwillige basis.
aangezien de jongedame vrijwillig meedeed (tenzij TS wel aandrong, dus niet vrijwillig) is er geen probleem.
Een seksuele relatie tussen een veertiger en een 17-jarige stelt in principe geen probleem, omdat een 17-jarige in de meeste gevallen min of meer op gelijke voet staat met een veertiger.
Dit verandert als die veertiger de vader, de lerares of trainer is van de 17-jarige. In die gevallen is er duidelijk sprake van een machtsonevenwicht.
bron: http://www.steunpuntjeugdhulp.be/osbj/f ... gedrag.pdf
[/quote]
Mij lijkt het allemaal nogal wazig te noemen, en ruimte genoeg om chantage te proberen.

Een vriend van mij vertelde van iemand die hij kende die zich 500 euro had laten aftroggelen door een meisje van 16. Ze hadden een nogal pikante webcamchat gehad. Na afloop vertelde ze hem minderjarig te zijn en naar de politie te stappen tenzij hij haar 500 euro gaf.

Wat hij ook deed..

Terug naar “Andere”