Sherpa ticket niet geleverd wel betaald

pol001
Topic Starter
Berichten: 2

Sherpa ticket niet geleverd wel betaald

#1 , 07 sep 2010 20:16

hallo,

Ik heb in juli een ticket online besteld bij sherpa, betaald met visa.
Na het invullen van de gegevens en visakaartnummer, kwam er een onleesbare foutmelding op het scherm.
Normaal moest er daarna een afdrukbaar ticket komen, maar dit kwam niet.
Dit heb ik toen direkt per telefoon gemeld aan Sherpa.
Achteraf bleek wel het bedrag van het ticket door sherpa van mijn visakaart gehaald te zijn.
Dit heb ik ook gemeld aan Sherpa, aan de telefoon bevestigen zij dat het ticket niet verzonden is, maar dat ze het bedrag niet kunnen teruggeven.
Op mails antwoordt Sherpa niet, op 17 augustus heb ik een aangetekende ingebrekestelling gestuurd waarop ook geen antwoord komt.
Wat moet ik nu doen om mijn geld terug te krijgen en indien nodig, welke rechtbank is hiervoor bevoegd?

mvg
pol

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 sep 2010 20:23

Over welk bedrag gaat het?
Link naar algemene voorwaarden?

pol001
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 12 sep 2010 10:03

Het bedrag was 47,5€

http://www.sherpa.be/Static/Terms.aspx?Language=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Justiceseeker
Berichten: 354

#4 , 24 sep 2010 12:22

Als men tickets en andere diensten koopt via bankkaart/kredietkaart en deze laaste diensten/goederen niet heeft ontvangen, doet men er best aan:

1) de leverancier "officieel" te verwittigen (aangetekend schrijven - email met of zonder bevestiging doch als bewijs met volledige technische hoofding van de mail) of fax.

2) de kredietkaart/bankkkaartinstelling onmiddellijk te verwittigen en een "charge back" -procedure aanvragen (schriftelijk zodat men een bewijs heeft - aangetekend of fax). Dat charge-back-doc wordt door de bank geleverd. Elke consument die via kredietkaart betaalt, heeft recht op charge back binnen de maand vanaf het bekomen van zijn maandelijkse afrekening. Het betwistbare bedrag wordt dan gewoonlijk nà uitleg op de rekening teruggeplaatst tot de bankkaart/kredietkaartinstelling info is gaan ophalen bij de leverancier. Is men in zijn recht dan blijft het geld op de rekening. Ligt de fout bij de consument, dan wordt het bedrag teruggevraagd en dus aan de bank/kredietkaart betaald. Let op: leveranciers die beweren dat de transportfirma of post de schuld dragen, dienen ZELF in te staan voor de verantwoordelijkheid van de verzending omdat zij deze partij hebben aangesproken (tenzij U andere condities heeft aangenomen). ZIJ en alléén ZIJ hebben een overeenkomst met deze derde (tenzij U andere condities heeft aangenomen). Laat U dus niets wijsmaken.

Justiceseeker :-)

30/10/10

Bijkomende interessante informatie vanuit de "European Consumer Centre" met betrekking tot aankopen via het Net:

http://www.eccbelgie.be/online-tickets- ... s62221.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

StrawDog
Berichten: 1

#5 , 29 dec 2010 14:04

Even melden dat ik precies hetzelfde probleem ervaar na het bestellen van tickets via Sherpa voor Hans Teeuwen ter waarde van 220 euro.

Na lang proberen slaagde ik er uiteindelijk toch in om bij het online bestellen tot de betalingsfase te geraken. Daar noteerde ik mijn visagegevens, drukte op enter en toen bleef het stil... Het scherm bevroor. Het was dan ook een overrompeling op de website. Niet gelukt, dacht ik. En ik gaf het op. Ik heb nooit een mail ontvangen met de bevestiging van mijn bestelling. Op mijn kredietkaart zag ik echter dat er ongeveer 220 euro werd afgetrokken voor de mislukte bestelpoging. Ik heb ondertussen via hun website en via de telefoon mijn probleem uitgelegd en daar zeiden ze dat het allemaal wel in orde zou komen. Ik zou een mail krijgen ter bevestiging van een teruggave van het onterecht afgenomen bedrag. Maar ik wacht nu al twee weken en het is nog altijd stil aan het Sherpa-front.

Ik begrijp niet dat zulke praktijken nog kunnen in deze tijd. Dit is toch je reinste bedrog?

Bedankt alvast om hier uit te leggen wat ik best kan doen. Ik ga dit dadelijk toepassen.

Terug naar “Andere”