Als men tickets en andere diensten koopt via bankkaart/kredietkaart en deze laaste diensten/goederen niet heeft ontvangen, doet men er best aan:
1) de leverancier "officieel" te verwittigen (aangetekend schrijven - email met of zonder bevestiging doch als bewijs met volledige technische hoofding van de mail) of fax.
2) de kredietkaart/bankkkaartinstelling onmiddellijk te verwittigen en een "charge back" -procedure aanvragen (schriftelijk zodat men een bewijs heeft - aangetekend of fax). Dat charge-back-doc wordt door de bank geleverd. Elke consument die via kredietkaart betaalt, heeft recht op charge back binnen de maand vanaf het bekomen van zijn maandelijkse afrekening. Het betwistbare bedrag wordt dan gewoonlijk nà uitleg op de rekening teruggeplaatst tot de bankkaart/kredietkaartinstelling info is gaan ophalen bij de leverancier. Is men in zijn recht dan blijft het geld op de rekening. Ligt de fout bij de consument, dan wordt het bedrag teruggevraagd en dus aan de bank/kredietkaart betaald. Let op: leveranciers die beweren dat de transportfirma of post de schuld dragen, dienen ZELF in te staan voor de verantwoordelijkheid van de verzending omdat zij deze partij hebben aangesproken (tenzij U andere condities heeft aangenomen). ZIJ en alléén ZIJ hebben een overeenkomst met deze derde (tenzij U andere condities heeft aangenomen). Laat U dus niets wijsmaken.
Justiceseeker
30/10/10
Bijkomende interessante informatie vanuit de "European Consumer Centre" met betrekking tot aankopen via het Net:
http://www.eccbelgie.be/online-tickets- ... s62221.htm" onclick="window.open(this.href);return false;