PESTEN OP HET WERK !

LMJ Naessens
Topic Starter

PESTEN OP HET WERK !

#1 , 10 sep 2010 15:22

-
Laatst gewijzigd door LMJ Naessens op 13 sep 2010 00:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LMJ Naessens
Topic Starter

#2 , 10 sep 2010 23:31

-
Laatst gewijzigd door LMJ Naessens op 13 sep 2010 00:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Rebel-with-a-cause

#3 , 10 sep 2010 23:36

Dit toont weer maar eens aan, dat dit probleem als onbeduidend wordt gezien..
of dat slachtoffers zich liever niet kenbaar maken, omwille van schaamtegevoelens ed..

26 keer bekeken, no replies..
Net voor het weekend een antwoord verwachten die je een goed advies kan opleveren is iets teveel van het goede.
Heb een beetje geduld, en in de loop van een normale werkweek zijn je kansen veel hoger.

Reclame

roharro

#4 , 10 sep 2010 23:43

Hier vindt je een aantal mogelijke oplossingen:

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=2894" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

chrisd

#5 , 11 sep 2010 07:02

In een tweede fase, was ik het volgens haar, die de pesterijen uitlokte.. ???? Staat volgens mij in schril contrast met haar eerdere beweringen..
Ook speelt ze ondertussen het spel mee.. Misschien is zij dan wel de dader, waarbij de anderen op de werkvloer (ondergeschikten) meelopers zijn..
Er zijn nl zoveel pesters, dat ik niet meer weet wie dader is en wie meeloper.
Althans in Nederland zou dat niet van belang zijn: de werkgever/het bedrijf is verantwoordelijk en kan eventueel zelf individuele werknemers/initiatiefnemers tot de pesterijen aanspreken; niet, dat ik denk, dat dat zal gebeuren; blijkbaar vindt die ontslag van de mikpunten gemakkelijker; dat hebben de pesters natuurlijk ook al lang begrepen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 sep 2010 14:56

De arbeidsgeneesheer of de persoon aangeduid in arbeidsreglement - in een aantal gevallen externe dienst is het aanspreekpunt.
U kan ook via uw vakbond reageren
Eveneens via - maar dan met doorverwijzing via Slazo bij politie.
Een aantal ' pestgedragingen' zijn ook stalking en dus rechtstreeks strafrechtelijk vervolgbaar.
Praat eens met uw huisarts die eveneens naar een psychologische ondersteuning zal doorverwijzen.

En zoals gezegd er is wel degelijk een wetgeving --- waar ik werk ook een grote organisatie wordt - als we het te weten komen- wel degelijk adequaat gereageerd en als wij het niet doen dan zal het wel via vakbond of HRM gebeuren.

http://www.belgium.be/nl/werk/gezondhei ... st_gedrag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.werk.belgie.be/pesten.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

LMJ Naessens
Topic Starter

#7 , 11 sep 2010 16:42

-
Laatst gewijzigd door LMJ Naessens op 13 sep 2010 00:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 sep 2010 18:36

Ik weet niet direct of het pestgedrag is maar uit wat ik nu al gelezen heb dat zijn symptomen van een burn -out .. als gevolg van oorzaak dat weet ik niet.
In elk geval NIET goed.... eerste zaak: maandag eerste werk gaan praten met uw huisarts.

Ik heb een donkerblauw vermoeden dat u ook nog 'tunnelvisie' hebt en oorsuizingen....

roharro

#9 , 11 sep 2010 19:57

Ik weet niet direct of het pestgedrag is maar uit wat ik nu al gelezen heb dat zijn symptomen van een burn -out .. als gevolg van oorzaak dat weet ik niet.
In elk geval NIET goed.... eerste zaak: maandag eerste werk gaan praten met uw huisarts.

Ik heb een donkerblauw vermoeden dat u ook nog 'tunnelvisie' hebt en oorsuizingen....
Inderdaad, ik heb het eerst niet willen vermelden maar hou er rekening mee dat het risico bestaat dat deze problemen u blijven achtervolgen indien u naar ander werkmilieu zou overstappen. Het is immers- toch bijna- steeds zo dat personen die zich minder weerbaar opstellen (bijv. verlegen, bang om fouten te maken, recente gebeurtenissen, enz.) meer kans lopen op pestgedrag.
Ik heb dat tijdens mijn actieve loopbaan meermaals gezien. Maar er is geen enkele reden dat het zo moet blijven. Vraag raad zoals gesuggereerd door Franciscus.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”